טבע השלימה גיוס של 750 מיליון דולר נוספים באג"ח

(עדכון) - טבע הנפיקה אג"ח בריבית קבועה לפירעון ב-2014, וסדרה נוספת לפירעון ב-2014 אך בריבית משתנה, שמחושבת על בסיס ריבית הליבור

טבע גייסה אמש (ד') 750 מיליון דולר נוספים באג"ח ל-3 שנים. בדיווח לבורסה הודיעה החברה כי גייסה 500 מיליון דולר באג"ח שייפרעו במארס 2014, בריבית משתנה של ליבור פלוס 0.5%, וכמו כן 250 מיליון דולר במח"מ זהה ובריבית קבועה של 1.7%. החברה ציינה כי תשתמש בכספי הגיוס על מנת להחזיר חוב לטווח קצר.

החברה הגישה תשקיף ל-SEC, רשות ניירות ערך האמריקנית, והשלימה את הגיוס במהלך המסחר היום בוול-סטריט, וזאת למרות התנודתיות בשוק על רקע המצב ביפן. החתמים בהנפקה כללו את גולדמן זאקס, סיטי, ברקליס ולצידם BNP Paribas, מורגן סטנלי ו-HSBC.

גיוס האג"ח הקודם של טבע בוצע ביוני 2010, כשהחברה גייסה 2.5 מיליארד דולר בשלוש סדרות. את הגיוס הקודם ליוו חלק מהבנקים שמלווים את טבע בגיוס הנוכחי, אך הבנקים קרדיט סוויס וקרדיט אגריקול שהשתתפו בגיוס הקודם נעדרים מרשימת החתמים היום. נזכיר, כי החוב של טבע מדורג בקטגוריה A של שתי חברות הדירוג הבינלאומיות, מודי'ס ו-S&P.

טבע ביצעה בחודשים האחרונים כמה מהלכים שקשורים למימון ולמאזן החברה. בין היתר, היא הודיעה על פירעון מוקדם של אג"ח להמרה בהיקף 813 מיליון דולר, והשיגה קו אשראי חדש בהיקף 1.5 מיליארד דולר לתקופה של שלוש שנים, מקבוצת בנקים. במקביל, הקצתה החברה עד מיליארד דולר לרכישה עצמית של מניותיה (Buy Back).

בתשקיף שהגישה טבע נכתב כי הסכום שיגויס ישמש להחזיר חובות, בין היתר חלק מקו אשראי שטבע ניצלה במסגרת רכישת רציופארם בדיוק לפני שנה. החובות שיוחזרו הם דולריים ונושאים ריביות של ליבור פלוס 0.95% עד ליבור פלוס 1%.

טבע, בניהולו של שלמה ינאי, היא חברת התרופות הגנרית הגדולה ביותר בעולם, ושווי השוק שלה בנאסד"ק ובבורסה של תל אביב עומד על 43.5 מיליארד דולר. את שנת 2010 סיכמה החברה עם הכנסות של 16.1 מיליארד דולר ורווח נקי של 3.34 מיליארד דולר על-פי כללי החשבונאות GAAP (הרווח Non-GAAP הגיע ל-4.13 מיליארד דולר). ב-2011 טבע מצפה להכנסות שינועו בטווח של 18.5-19 מיליארד דולר, ורווח נקי למניה Non-GAAP שיסתכם ב-4.9-5.2 דולרים, כלומר 4.43-4.71 מיליארד דולר.

ברבעון האחרון של 2010 טבע ייצרה 1.1 מיליארד דולר מפעילות שוטפת. אייל דשא, מנהל הכספים הראשי של החברה, אמר בעת פרסום הדוחות השנתיים: "אנחנו מייצרים מזומנים ואנחנו old fashion, לכן אנחנו פורעים הלוואות".