דיילת היופי של סינרון: "למכשיר שלנו יתרון טכנולוגי ברור"

תכירו את Syneron Beauty, חברת-הבת שתרכז את תחום הטיפולים הביתיים של סינרון ■ מנכ"ל החברה: "בקרוב נתחיל בפעילות שיווק ופרסום שתכלול עיתונים ופרסומות בטלוויזיה"

מי מאתנו לא רוצה להיראות טוב יותר, צעיר יותר, בלי קמטים, בלי פצעים, בלי שיער גוף מיותר, בלי דליות ברגליים והשד יודע אלו עוד פגמים אסתטיים. סינרון , פרי כפיו של ד"ר שמעון אקהויז, קמה וצמחה על בסיס חלום זה, וגם היום, 11 שנים לאחר הקמתה, היא מנסה לסייע לנו להגשים אותו בלי לפשוט את הרגל.

טיפולים אסתטיים, דוגמת הסרת שיער לצמיתות, עולים די הרבה כסף, וגם המספר הגדל והולך של מכוני קוסמטיקה לא ממש הוזיל אותם. סינרון, שעיקר פעילותה הוא פיתוח מכשירים להסרת שיער ושאר טיפולי עור קוסמטיים עבור רופאים מומחים ומכוני יופי, הבינה לפני מספר שנים כי על בסיס הטכנולוגיה שפיתחה, היא יכולה לייצר מכשירים ביתיים שיבצעו טיפולים דומים, ולשווק אותם לצרכן הסופי במחיר שווה לכל נפש.

משבר האשראי העולמי, שחבט בפעילות החברה בצפון אמריקה - השוק העיקרי של סינרון - אילץ אותה לשים דגש רב יותר על פיתוח המכשירים הביתיים. את התוצאה ניתן היה לראות בדוחות החברה האחרונים, ובהודעה שפרסמה בשבוע שעבר. סינרון נסחרת לפי שווי של 445 מיליון דולר, ובקופתה יש 215 מיליון דולר.

סינרון הקימה חברה בת, Syneron Beauty, שתרכז את פעילותה בתחום הטיפולים הביתיים ותפעל כחברה נפרדת. פעילות זו כוללת מכשיר לטיפול בקמטי פנים, כתוצאה משת"פ עם ענקית מוצרי הצריכה האמריקנית פרוקטור אנד גמבל; מכשיר להסרת שיער פרי פיתוח של סינרון, שנקרא Me; מוצרי חברת Pharos Life האמריקנית, שנרכשה באחרונה על ידי סינרון (משווקים תחת המותג Tanda, ומיועדים לטיפולי אקנה והצערת עור הפנים), וטכנולוגיה להלבנת שיניים פרי פיתוח של הסטארט אפ Fluorinex Active, שבו השקיעה סינרון מיליוני דולרים בודדים, והפכה לבעלת השליטה בו.

אקהויז, שמכהן כיו"ר סינרון, מונה ליו"ר חברה הבת, ואילו פביאן טננבאום, בעברו סמנכ"ל הכספים של החברה, מונה למנכ"ל Syneron Beauty. החברה מעסיקה 25 עובדים (חלקם עובדי סינרון וחלקם גויסו באחרונה).

מנוע צמיחה משמעותי

Syneron Beauty אמורה להפוך למנוע צמיחה משמעותי, ומספיק להעיף מבט קצר אחד בדוח הרבעוני האחרון של סינרון, כדי להבין שהיא בדרך לשם. ברבעון הרביעי של השנה שעברה יצרה Syneron Beauty הכנסות של 1.4 מיליון דולר לעומת הכנסות אפסיות ברבעון המקביל של 2009. בשנה כולה עמדו הכנסותיה על 3.9 מיליון דולר לעומת 2.9 מיליון דולר בשנת 2009 (ראו טבלה).

שני המוצרים היחידים שמשווקת החברה הם מוצרי Tanda ומכשיר Me. שאר המוצרים עדיין לא מאושרים לשיווק מסחרי. "לפני מספר שנים הבנו כי ניתן לשווק את הטכנולוגיה של סינרון, ELOS, כנגזרת של טיפולים ביתיים", אומר טננבאום ל"גלובס" בשיחה מהחוף המערבי בארה"ב.

מוצרי Tanda משווקים כרגע בארה"ב וקנדה דרך רשתות שיווק יוקרתיות דוגמת בלומינגדיילס, ובחלק ממדינות אירופה. Me משווק בארץ, בצרפת ובאנגליה, ובקרוב גם באיטליה וגרמניה. שיווקו בארה"ב תלוי בתוצאות הניסויים הקליניים שמבוצעים בימים אלו.

Me, כפי שתבינו בהמשך, הוא גולת הכותרת של Syneron Beauty. לפני כחודש וחצי הושק המכשיר בשוק הישראלי, שהיה שולי עבור סינרון עד כה, וטננבאום מתקשה להסתיר את שביעות רצונו מההשקה. "הבנו כי שוק הסרת השיער בארץ יחסית לגודלה, הוא מאוד גדול, ולכן אטרקטיבי עבורנו. ישראל היא הזירה הביתית שלנו, וחשוב לנו להצליח בה. כאן אנו קרובים ללקוח הסופי, ועבורנו זו הזדמנות נהדרת לעבוד ב'בית'".

Me משווק בארץ על ידי רשת סופר פארם, ולדברי טננבאום המכשיר זמין כרגע בכשליש מסניפי הרשת. "עם הזמן הוא ישווק ברוב סניפי הרשת", הוא מבטיח. סופר פארם לא נבחרה במקרה. השוק המקומי הוא שוק קטן, ומלבד חנויות של מוצרי אלקטרוניקה ורשת המשביר לצרכן, אין בארץ ערוץ מכירה נוסף דוגמת סופר פארם, שמיועד לשיווק מכשירים דוגמת Me.

לא מעט מתחרים

אך Me אינו פועל לבדו בשטח. על מדפי הסופר פארם יש מכשירים דומים, דוגמת no!no! של המתחרה הישראלית Radiancy. טננבאום לא מודאג. "למכשיר שלנו יש יתרון טכנולוגי ברור, ELOS. זו טכנולוגיה שמשלבת בין הבזקי אור לגלי רדיו, RF. כך היא יוצרת טיפול מהיר ובטוח, שיכול להתאים לכל סוגי העור. גלי רדיו עמידים לצבעים, ולכן ניתן לאזן בינם לבין הבזקי אור כדי להתאים את הטיפול לצבע העור", הוא מסביר, ומוסיף כי ההשקה בישראל הייתה מאוד מוצלחת. "בשבועות הקרובים נתחיל בפעילות שיווק ופרסום, שתכלול מודעות בעיתונים ופרסומות בטלוויזיה", טננבאום אומר.

מנכ"ל Syneron Beauty מציין כי באפריל הקרוב יושק מוצר נוסף מבית Tanda, וכי במהלך השנה יושק פתרון החברה להלבנת שיניים, וכך יגדל היצע הפתרונות המסחריים של החברה.

Syneron Beauty עדיין מפסידה, ולפי ההערכות היא תתחיל להרוויח מרמת הכנסות רבעונית של 4 מיליון דולר - פי שלושה מהרמה שנרשמה ברבעון הרביעי של 2010. כשרגע זה יגיע, והחברה תמשיך לצמוח, טננבאום לא פוסל על הסף הנפקה של Syneron Beauty. "כל האפשרויות פתוחות", הוא מסכם.