הקרב מאחורי הקלעים של "360"

אקטואליה? חברה? צהוב? כל אחד לגיטימי לכשעצמו, אבל שילובם יוצר בלבול

המיקרוגל

"360", יום ב' 21:00, ערוץ 2 רשת

לפעמים אני מייסר את עצמי: אם הציבור רוצה לראות עוד תוכניות דוקומנטריות על אייל גולן ומשל האנטרקוט שלו, או על הגירושים של ריטה ורמי, שלא לדבר על דץ ודצה - מה לי כי אתנשא? ובכל זאת, שני דברים מבדילים בין הדוגמאות האחרונות לסרט שישודר הערב (ב') על פרשת ענת אלימלך ודוד אפוטה במסגרת התוכנית "360".

ראשית, העובדה שאחרי לא מעט תוכניות קשה לשים את האצבע על מרכז הכובד של תוכנית התחקירים של רשת, אינה לטובתה: אקטואליה? חברה? צהוב? כל אחד מהז'אנרים לגיטימי לכשעצמו, אבל שילובם לתוכנית אחת יוצר בלבול אצל הצופה.

בלי לדעת דבר על המתרחש מאחורי הקלעים של התוכנית, אני מוכן להתערב שמתחולל שם קרב בין אנשי חדשות רציניים לבין תכנים שמזהים בהם פוטנציאל רייטינג, כמו הסרט על דודו טופז בשעתו.

אם לתמצת את הבעיה במשפט אחד: ב"360" אתה לא יודע אם לצפות לתואמי אילנה דיין - או למעין גיא פינס, רק בלי האירוניה.

הבעיה השנייה היא בנושא התחקיר המרכזי הערב (יש לציין שלא צפיתי בתחקיר, ולכן ההתייחסות היא לנושא בלבד): אני שמח בהקלה שחשים בוודאי בני משפחת אלימלך, שהצליחו לקבל, באיחור בלתי נסבל, מבית המשפט אישור על כך שביתם הייתה הקורבן בפרשה ולא הרוצחת. אבל מבחינה טלוויזיונית, הלו, זה היה כבר לפני 14 שנים! למי לעזאזל אכפת מה אומר היום אחיו של דוד אפוטה, והאם שיבש הליכי חקירה או לאו?

אם עד כה היה נדמה לי המעגל של "360" למעין משחק "סיימון" ענקי בנוסח שנות ה-70, הרי שהערב אנחנו מתקדמים לשנות ה-80: מדובר למעשה בצלחת מיקרוגל עגולה שעליה מסתובב משהו שנכנס לפריזר לפני 14 שנים. בתיאבון.

דור הג'ינס

"ג'ינס, עולם כחול משופשף", יום ב' 22:00, "יס דוקו"

לפנינה האמיתית של ספיישל האופנה ב"יס דוקו", הסרט על קייט מוס, עוד נידרש במדור של מחר (ג').

בינתיים אפשר לפתוח את הראש מעט עם המשדר הזה, שמסכם יותר מ-100 שנים של לבישת מכנסי ג'ינס.

כולנו מכירים את הסיפור על היהודי לוי שתפר מבדים שיועדו לאוהלים את מכנסי הג'ינס שהפכו לאייקון עולמי, אבל מה קרה לג'ינס בתקופה שבין הבהלה לזהב ועד התחייה בשנות ה-60, קאמבק שלא נפסק עד עצם היום הזה?

מעצבי האופנה בזים לו, אבל ככל שיענו אותו - כן ירבה וכן יפרוץ (כן, גם המדור מתחיל בהכנות לפסח).

אובססיה לחלק

מי שרוצה לבחון עוד תופעה אופנתית-חברתית, מוזמן להישאר גם ל"שיער טוב" (23:00) - שידור חוזר לסרט התיעודי שבוחן את האובססיה של נשים אפרו-אמריקניות לשיער חלק.