סיטי חוזרת לחלק דיבידנד; עושה ספליט הפוך של 10 ל-1

ענקית הבנקאות תחלק סנט בודד למניה כדיבידנד החל מהרבעון השני של השנה ■ הספליט - כדי להגדיל האטרקטיביות והסחירות במניה ■ 29 מיליארד מניות יהפכו ל-2.9 מיליארד

בנק סיטיגרופ חוזר לחלק דיבידנד. ענק הבנקאות האמריקני הודיע היום (ב') כי יחלק בכל רבעון דיבידנד לבעלי המניות בהיקף סנט בודד למניה, החל מהרבעון השני של 2010.

בהודעה נפרדת, סיטיגרופ הודיע כי יבצע ספליט הפוך של 10 ל-1 במניותיו, לאחר סגירת המסחר בוול סטריט ב-6 במאי. באמצעות מהלך של ספליט הפוך סיטי מצמצמת את מספר המניות הנסחרות, מעלה את מחיר כל מניה ושומרת על שווי השוק שלה בעינו. ע"י הספליט, סיטי רוצה להגדיל את הסחירות במניותיה ולהגדיל את האטרקטיביות בהשקעה בהן.

סיטי סגרה ביום שישי האחרון במחיר של 4.5 דולר למניה, והיא נסחרת מתחת ל-5 דולר כבר זמן מה. מחיר מניה הנמוך מ-5 דולר בד"כ לא מושך משקיעים מוסדיים גדולים לסחור במניה, והמהלך של סיטי ככל הנראה מכוון למשוך את אותם משקיעים גדולים להיכנס להשקעה בה.

"הספליט והחזרה לחלוקת דיבידנד הינם צעדים חשובים בייצור ערך לבעלי המניות", אמר ויקראם פנדיט מנכ"ל סיטי. "החברה היא כבר לא מה שהיתה לפני שלוש שנים", הוא הוסיף.

לאחר הספליט, יהיו כ-2.9 מיליארד מניות סיטי זמניות למסחר בוול סטריט, לעומת 29 מיליארד מניות לפני המהלך. המניה תמשיך להיסחר בבורסת ה-NYSE תחת הסימול C.