ח"כ כץ יזם בדיקת פוליגרף - ונמצא דובר אמת בעניין ח"כ שאמה

ח"כ שאמה טען כי ח"כ כץ איים כביכול בחיסולו הפוליטי בשל תמיכתו בהמלצות ועדת ששינסקי ■ שאמה בתגובה: "אפרוש מהכנסת אם כץ יעבור בדיקת פוליגרף במכון מוסכם ולא מוזמן על-ידו"

מתוצאות בדיקת הפוליגרף שיזם ועבר היום (ב') ח"כ חיים כץ במכון מוסמך ובלתי תלוי עולה כי ח"כ כץ או מישהו מטעמו מעולם לא איים, פנה או דיבר עם ח"כ כרמל שאמה-הכהן בנושא חוק ששינסקי או בכל נושא אחר.

כזכור, ח"כ שאמה יצא לאחרונה בהאשמה חמורה ביותר, לפיה ח"כ כץ, יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, איים כביכול ב"חיסולו הפוליטי" של ח"כ שאמה-הכהן בשל תמיכתו בהמלצות ועדת ששינסקי.

כשנשאל באופן ישיר בעניין האשמותיו של ח"כ שאמה-הכהן - ח"כ כץ נמצא דובר אמת.

ח"כ כץ ענה על השאלות הבאות: האם איים על ח"כ שאמה-הכהן בעניין המלצות ששינסקי? האם בכלל פנה אליו בדרך כלשהי? לשאלות אלה השיב ח"כ כץ בשלילה - ונמצא כאמור דובר אמת.

דורש כי הליכוד יחייב את ח"כ שאמה להיבדק גם

במקביל פנה הערב ח"כ כץ לראש הממשלה ולחברי סיעת הליכוד בכנסת בדרישה כי הסיעה תחייב את ח"כ שאמה-הכהן להיבדק אף הוא במכונת אמת, שכן האשמותיו הקשות פגעו לא רק בשמו הטוב של ח"כ כץ אלא בתנועת הליכוד כולה.

ח"כ כץ דורש כי ח"כ שאמה-הכהן יהיה מחוייב לענות על 3 שאלות בסיסיות:

- האם ח"כ חיים כץ איים עליו בחיסולו הפוליטי?

- האם יש לו מידע הקושר את ח"כ כץ לאיומים?

- האם ח"כ שאמה-הכהן מונע על-ידי יבואני הגז המצרי או על-ידי מי מטעמם?

במכתב ששיגר הערב לראש הממשלה בנימין נתניהו כתב ח"כ כץ: "יושרי, מעמדי הציבורי ושמי הטוב נבנו במשך שנים ארוכות רק באמצעות פעילות פרלמנטרית נמרצת, נחושה והגונה לטובת כלל הציבור בישראל. אין בכוונתי לתת לח"כ שאמה-הכהן או לשולחיו להרוס את שמי הטוב בשם אינטרסים עלומים המניעים אותו. לקראת הכרעה דמוקרטית בוועדת הכספים ובמליאת הכנסת בחוק תגמולי הגז, דרושה התערבותו של ראש הממשלה לטובת ניקיון השיח הסיעתי שפגע בתנועה שלמה ובחבריה".

שאמה: אפרוש מהכנסת אם כץ יעבור פוליגרף לא מוזמן

בתגובה אמר הערב ח"כ שאמה-הכהן: "ח"כ כץ, שמסרב לחשוף לציבור כמה עשרות מיליונים הוא מחזיק באופן אישי במניות ישראמקו, חושב להתל בציבור בתרגילים שקופים. ח"כ כץ חי עם הטייקון קובי מימון בשיתוף פוליטי ועסקי מזה שנים. מטה הפריימריז של כץ היה במבנה השייך לטייקון מימון, והאחרון אף ביקש ממני באופן אישי לתמוך בח"כ כץ טרם היכרותי עימו.

"כדי להוכיח את שקרו של ח"כ כץ באופן חד וברור אני מצהיר כי אפרוש מחברותי בכנסת באם ח"כ כץ יעבור בדיקת פוליגרף בשאלות הבאות במשטרת ישראל או במכון מוסכם ולא מוזמן על-ידו:

1. האם הפעלת על חברי כנסת או שרים לחצים או איומים פוליטיים בענין ועדת ששינסקי והחקיקה?

2. האם תיווכת פגישות בין חכים ושרים לבין הטייקון מימון?

3. האם נכחת בפגישות של הטייקון עם נבחרי ציבור בעניין ששינסקי?

4. האם פנית למקורבים לנבחרי ציבור והעברת דרכם מסרים מאיימים בעניין ששינסקי?

"הסיכוי של ח"כ כץ לעבור בדיקת אמת בפוליגרף על השאלות הללו הוא לא גדול מכך שלא תזרח שמש מחר בבוקר. התנהלותו של ח"כ כץ תיבדק על-ידי הגורמים האמונים על אכיפת החוק במדינת ישראל.

"לעניין הגז המצרי, מעולם לא נפגשתי עם יוסי מימן, ואני או מי מקרוביי אינו מכיר את האיש. בכל מקרה אשמח להיבדק בפוליגרף בכל שאלה בעניין, באם ח"כ כץ יתחייב התחייבות דומה לזו שאני התחייבתי.

"ח"כ כץ יכול להתלונן כאוות-נפשו אצל ראש הממשלה, שהרי ראש הממשלה יודע נפש חברי סיעתו ודרך התנהלותם".