ג'ובס ייחקר על ניצול מונופוליסטי של אפל בשוק המוזיקה

אפל מואשמת בכך שלא אפשרה הפעלה של קובצי המוזיקה של Real על נגן המוזיקה הפופולרי שלה, אייפוד, מאז שנת 2004

מנכ"ל אפל , סטיב ג'ובס, הנמצא בחופשת מחלה מאז חודש ינואר, יצטרך לקחת הפסקה כדי שיוכל לענות לשאלות משפטיות. על-פי דיווח של "רויטרס", ג'ובס ייחקר במשך שעתיים על-ידי עורכי דין של חברת Real Networks בעקבות החלטת בית משפט במסגרת פרשה לפיה אפל מואשמת במונופול בתחום המוזיקה. אפל מואשמת בכך שלא אפשרה הפעלה של קובצי המוזיקה של Real על נגן המוזיקה הפופולרי שלה, אייפוד, מאז שנת 2004.

השופט הווארד לויד קבע כי השאלות של עורכי הדין צריכות להיות מוגבלות לשינויים שאפל עשתה לתוכנת המוזיקה שלה iTunes באוקטובר 2004, שמנעו מהמתחרה, ריל נטוורקס, להריץ את הקבצים שלה על האייפוד, המחזיק היום נתח של כ-70% משוק נגני המוזיקה. "בית המשפט מצא שלג'ובס יש מידע ייחודי ממקור ראשון בנוגע לעדכוני התוכנה של אפל ב-2004, כך שקובצי המוזיקה של ריל נטוורקס לא התאימו לאייפוד", כתב השופט בהחלטה שלו.

משרד המשפטים האמריקני חקר בעבר את אפל בנוגע לחנות iTunes, בשל החשד שהחברה מנצלת את מעמדה הדומיננטי בשוק האמריקני בכדי לפגוע במתחרותיה. על-פי חשד שהתעורר בעבר, אפל איימה על חברות מוזיקה כי אם ישתפו פעולה עם המתחרה אמזון להפצת שירים, היא לא תשקיע בשיווק אותם השירים בחנות המוזיקה שלה.