לאחר 7 שבועות: הבורסה בקהיר תיפתח מחר מחדש

החוזים העתידיים צופים צניחה של עד 30% במדדים המובילים מחר עם חידוש המסחר ■ הבורסה נסגרה ב-27.1 עם התגברות המהומות בכיכר א-תחריר ■ החשש: הזרים יימלטו

לאחר כ-7 שבועות של שיתוק, תיפתח מחר (ד') מחדש הבורסה לניירות ערך של קהיר שנסגרה בתאריך 27.1 עם התגברות המהומות כנגד שלטונו של חוסני מובארק בכיכר א-תחריר.

פתיחת המסחר מחדש נדחתה כבר 5 פעמים על-ידי הרשויות במצרים, אך מחר מסתמן כי אכן יתאפשר סוף סוף מסחר במסגרת הבורסה שם - זאת לאור ה"דד ליין" שהוצב על-ידי ה-MSCI לפיו באם הבורסה תישאר סגורה עד יום ה' הקרוב - תימחק מצרים מהמדד המוביל למדינות מתפתחות.

עד כה עיכבו בבורסה את המסחר כדי למנוע צניחה במדדי המניות עם פתיחת המסחר. ברשויות קיוו לפתוח את המסחר בשלב מאוחר יותר של התבססות המשטר החדש אותו מרכיב כיום צבא מצרים במקום שלטונו של הנשיא מובארק שנמלט מקהיר.

החוזים העתידיים הערב מצביעים כעת על צניחה של עד 30% עם פתיחת המסחר מחר בקהיר. באם אכן תירשם צניחה חדד במדד, של יותר מ-5%, תתעכב פתיחת המסחר בחצי שעה ואולי אף יותר.

נציין כי המדד המוביל במצרים כבר נפל יותר מ-16% במשך יומיים של מסחר טרם נסגרה הבורסה, וזאת על רקע התגברות המהומות שם וחוסר היציבות הפוליטי שעורר את דאגות המשקיעים. גם כעת, החשש הוא בעיקר מהימלטות של המשקיעים הזרים מהבורסה בקהיר לאור חוסר הוודאות באשר לעתידה הפוליטי והמשטרי של מצרים.