הפיגוע בירושלים הרים את הדולר: היציג נקבע ב-3.536 ש'

הדולר היציג עלה ב-0.3% ■ הערכות בשוק: פישר יעלה את הריבית ביום שני בעקבות האינפלציה במשק

הדולר היציג ננעל היום (ד') ב-3.536 שקלים, עלייה של 0.34%, בעקבות הדיווחים על הפיגוע בירושלים. בדקות שלאחר בפיגוע זינק הדולר ב-0.27%, עם זאת, מאז התמתנה עלייתו. נזכיר, כי אתמול ננעל שערו היציג של מטבע האמריקני בשער הנמוך ביותר מאז ה-7 באוקטובר 2008. שערו היציג של האירו ננעל על 5.006 שקלים, ירידה של כ-0.12%.

"מהלך הירידות צפוי להימשך עד אזור 3.5 שקלים", נכתב היום בסקירה היומית של כלל פורקס. "שבירה של רמת התמיכה עשויה לדרדר את הדולר ל-3.45 שקלים לפחות. במידה ולא תישבר רמת התמיכה, תהיה זו הזדמנות לנעילת פוזיציות שורט"

לפי הערכות בשוק, נגיד בנק ישראל סטנלי פישר יעלה את הריבית ביום שני הקרוב בעקבות האינפלציה במשק. "ד"ר מיכאל שראל, ראש אגף הכלכלה ומחקר בהראל פיננסים, ציין אתמול כי השוק סובל מהתחממות יתר ומלחצי אינפלציה.

"שיעור האינפלציה במהלך 12 החודשים האחרונים, אשר כבר עתה עומד על 4.2%, גבוה בהרבה מהגבול העליון של יעד האינפלציה, וצפוי לעלות עוד יותר במהלך החודשים הקרובים אל מעבר ל-5% אחרי מדד יוני", כתב שראל. "בתנאים אלה, סביר להניח שבנק ישראל יעלה את הריבית בקצב מהיר יחסית אלא אם כן השקל יתחזק בחודשים הקרובים בשיעור משמעותי".

בזירה העולמית, רושם הדולר התחזקות של 0.45% מול האירו נסחר סביב 1.411 דולר לאירו. במקביל, רושם הדולר התחזקות של 0.2% מול הין היפני לשער של 81.01 ומול הליש"ט התחזקות של 0.84% לשער של 1.623 דולר. החלשות האירו היא על רקע פגישת מנהיגי האיחוד האירופי בהמשך השבוע והחששות כי הם לא יצליחו למצוא פיתרון קבוע למשבר החוב של הגוש.

[לאתר המט"ח]