חמאס מסלים את הירי: רקטות גראד נפלו ביבנה ואשדוד

(עדכון) - רקטות נוספות נורו מרצועת עזה לעבר אשדוד וידוע על רקטה אחת שנחתה דרומית לאשדוד ■ מחר לא יתקיימו לימודים בקריית גת - לגבי באר שבע ואשדוד יוחלט הלילה

שני טילי גראד נורו בשעות הצהריים מרצועת עזה לעבר דרום הארץ; על-פי דיווחים ראשוניים, נפלה אחת הרקטות נחתה באזור אשדוד, ואילו השנייה מדרום לראשון-לציון - באזור יבנה. אין נפגעים.

כמו כן דווח על רקטה ששוגרה לעבר חולות בת-ים באזור מערב העיר, אולם ככל הנראה מדובר בטעות של מערכת המכ"ם. לאחר מכן, בסביבות השעה 5 אחה"צ, דווח על רקטת קסאם שנפלה בשדרות.

אזעקת "צבע אדום" נשמעה באזור אשדוד וגם ביישובים מצפון לעיר כמו יבנה, גן יבנה, גדרה, בני עי"ש וקיבוץ חצור. בעקבות הירי הוחלט שלא לקיים לימודים בקריית גת מחר. באשקלון יתקיימו לימודים ואילו לגבי באר שבע ואשדוד יוחלט במהלך הלילה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר היום בעת שהייתו ברוסיה כי "מדינות מתורבתות לא יכולות לסבול התקפות כאלה". ההערכות הן שנתניהו מעדיף בשלב זה שלא לצאת למהלך נרחב נגד תשתיות הטרור ברצועה.

הבוקר: חיל האוויר תקף בעזה

חיל האוויר סיכל הבוקר ניסיון לשיגור רקטה בידי פלסטינים. מדובר צה"ל נמסר כי אותרה חולייה שנערכה לשיגור רקטה לעבר ישראל מעזה, כלי טיס פתח באש לעברה וזוהתה פגיעה.

מוקדם יותר, תקף חיל האוויר מטרות ברחבי רצועת עזה. בין היעדים שהופצצו - מנהרה להברחת נשק בדרום הרצועה ומתקן אימונים של חמאס, כך מדווחים מקורות פלסטינים.

בתגובה לירי הבלתי פוסק לעבר יישובי עוטף עזה, התקיפו מטוסי חיל האוויר מנהרת נשק ויעד טרור נוסף בצפון הרצועה, זאת על פי דובר צה"ל. עוד נמסר כי זוהו פגיעות בכל המטרות וכי המטוסים שבו לבסיסם בשלום.

גורמים בחמאס דיווחו כי אחד מיעדי התקיפה היה בסיס אימונים של הארגון וכי אין נפגעים מכוחותיהם.

חלק מהפצמ"רים הכילו זרחן

אמש נורו שבע פצצות מרגמה לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון ונפלו בשטחים פתוחים. לא נמסר על נפגעים או על נזק. בדיקה של חבלנים העלתה כי חלק מהפצמ"רים הכילו זרחן, למרות שמדובר בנשק שאסור לשימוש על פי החוק הבינלאומי.

במהלך הבוקר אתמול נורו מטחי רקטות וגראדים לעבר באר שבע ולעבר יישובים באזור עוטף עזה. הכוננות באזור עדיין נמשכת והתושבים התבקשו להישאר קרוב למרחבים מוגנים. בתגובה לירי מעזה - צה"ל תקף את אחד המשגרים בעזה.

בעקבות ההסלמה בדרום, הודיע ראש העיר של באר שבע שהלימודים בעיר לא יתקיימו עד סוף השבוע, ובמוצאי שבת יוחלט אם לחדשם בשבוע הבא. גם באשדוד לא יתקיימו לימודים. באשקלון הוחלט, נכון לעכשיו, כי מערכת החינוך תפעל כסדרה.