הוגש כתב אישום נגד בר-שירה בגין גיוס תרומות פיקטיביות לגלעד שליט

על-פי כתב האישום, רונן בר-שירה ניצל אסונות ומצוקות של אנשים שונים, ובמרכזם את מצוקתה של משפחת החייל החטוף גלעד שליט, בהיקף כולל של כ-1.2 מיליון שקל

פרקליטות מחוז תח-אביב הגישה הבוקר (ה') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד רונן בר-שירה (53), בטענה כי ניצל אסונות ומצוקות של אנשים שונים, ובמרכזם את מצוקתה של משפחת החייל החטוף גלעד שליט, ובאמצעות גיוס פקטיבי של כספי תרומות ניסה לגרוף לכיסו מאות אלפי שקלים.

בר-שירה מואשם ב-14 אישומים בעבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, זיוף, הלבנת הון וכן עבירות נוספות. סכום המירמה הכולל שביצע בר-שירה, על-פי כתב האישום, הוא בהיקף של הינו כ-1.2 מיליון שקל והסכום שאותו ניסה לגרוף במירמה לכיסו היה בהיקף של כ-380 אלף שקל.

בין היתר, מפרט כתב האישום כיצד פנה בר-שירה ביוני אשתקד לעו"ד יעקב וינרוט, בבקשה כי יתרום כסף עבור המטה למען שליט, בהציגו את עצמו בכזב כרונן שיר מהוועד למען שחרור שליט וביקש כי התרומה תועבר לחשבון הבנק שלו. זאת, לאחר שגויס על-ידי יואל מרשק, מרכז אגף המשימות בתנועה הקיבוצית שסייע לפעילות המטה לשחרור שליט.

בעקבות מצג המירמה העניק עו"ד וינרוט לבר-שירה 10 אלפים שקל, בחשבו כי הכסף ישמש למטרה הנעלה של שחרור שליט. באופן דומה, נטען בכתב האישום, התרים בר-שירה במירמה בעשרות אלפי שקלים גורמים נוספים, לרבות יהודית ציטר מחברת "מבטח סימון", רוני דואק, עו"ד יוסי גלמן וכן קרנות וחברות שונות כמו קרן קבוצת מיראז, חברת "הארגז" ובית ההשקעות "אלטשולר שחם".

במקרים אחדים, כמו במקרה של אילנה כרמי מחברת א. דורי, התעורר חשדם של המתבקשים לתרום. "חשדה של כרמי התעורר, והיא ביצעה מספר בירורים שגרמו לה לא להיענות לבקשה ולא להעביר את התרומה".

בדרכי מירמה דומות פעל בר-שירה, על-פי כתב האישום, בעקבות השריפה הגדולה בכרמל שארעה בדצמבר האחרון. גם הפעם, פנה בר-שירה לגורמים שונים בטענה כי הוא מתרים כספים בעבור נפגעי הדליקה, אך את כספי התרומות לקח לכיסו.

בין היתר, פנה בר-שירה בתחילת ינואר למזכיר מושב עציון שבכרמל וטען בפניו במירמה, כי ביכולתו להשיג תרומות של כ-3 מיליון דולר בעבור המושב, אך טען כי על המושב לשלם לו 100 אלף דולר כתשלום בגין הוצאות למתווכים שפועלים מטעמו לגוס התרומות. בהמשך, הודיע בר-שירה למזכיר המושב כי הצליח להשיג תרומה של 100 אלף דולר וכי הסכום מופקד אצל עו"ד יעקב וינרוט. בסופו של דבר סרבו נציגי המושב להצעותיו של בר-שירה.

באופן דומה פעל בר-שירה, כך על-פי כתב האישום, גם מול האדמור הרב א.ב., כאשר הציג עצמו כמי שבכוחו לגייס כספים עבור מוסדות הקהילה. לצורך כך ביקש בר-שירה מהאדמור להעביר לידיו 15 אלף דולר עבור דמי תיווך ואת הכסף לקח לכיסו.

כתב האישום הוגש באמצעות עו"ד מנחם מזרחי מפרקליטות מחוז תל-אביב. עוד ביקשה הפרקליטות כי מעצרו של בר-שירה יוארך עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.