דני דנקנר: "לא נתנו שוחד; כסף שחור זה לא בלקסיקון שלי"

העיתון "ידיעות אחרונות" חושף את תמלילי חקירתו של דני דנקנר בפרשת הולילנד, בהן דחה מכל וכל את הטענות כי נתן שוחד כדי לקדם הפשרת קרקעות של חברת תעשיות מלח

דני דנקנר, יו"ר בנק הפועלים לשעבר, דחה בעת חקירתו במשטרה בנוגע לפרשת הולילנד כי נתן שוחד בכל דרך שהיא - כך עולה מתמלולי החקירה של דנקנר לפני כשנה במסגרת החקירה שניהלה המשטרה בפרשת הולילנד, אשר נחשפים היום (א') בעיתון "ידיעות אחרונות".

"לא נתנו שום כספי שוחד. הכספים ניתנו באופן ברור וידוע, ולא קיבלנו תמורתם תועלת או טובת הנאה", אמר דנקנר בחקירתו.

החקירה נגעה ל-1.3 מיליון שקל שהועברו למאכער מאיר רבין כדי שייתן אותם כשוחד למנכ"ל מינהל מקרקעי בעבר, יעקב אפרתי, החשוד כי קיבל מדנקנר את כספי השוחד תמורת קידום מהלך הפשרת קרקעות שהוחכרו לחברת תעשיות מלח.

לפי פרסום תמלילי החקירה ב"ידיעות אחרונות", דנקנר הודה כי ביקש עזרה ממאיר רבין כדי "לקדם עניינים" של תעשיות מלח, כאשר הוא הדגיש כי מדובר בעזרה בדמות "ארגון פגישות וייעוץ". דנקנר ציין כי הבטיח לרבין שכר "למקרה שתהיה התקדמות".

דנקנר דחה שוב ושוב את טענות החוקרים לפיהן הוא היה מעורב במתן שוחד וטען כי מדובר בשקרים: "הדברים לא היו מעולם. מה שאתם אומרים הוא הזוי מבחינתי... אף פעם לא עלה נושא של כספים שחורים, זה לא בלקסיקון שלי".

לפי הדיווח, דנקנר נשאל גם ליחסיו עם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בחקירתו, ואמר כי מעולם לא דיבר עם אולמרט על תעשיות מלח.

"אני מאוד מעריך את אולמרט, ואני חושב שהוא היה ראש הממשלה הטוב ביותר של מדינת ישראל", אמר דנקנר, וציין כי פגישותיו עם אולמרט לא היו קשורות לענייני עבודה.