קיבל קידום: יוסי אבו מונה למנכ"ל דלק קידוחים

אבו מכהן היום כמנהל סחר ורגולציה בדלק אנרגיה ■ היה מעורב בגיבוש ההסכמים למכירת גז לחברת החשמל ולקוחות עסקיים נוספים וריכז את הכנות הקבוצה לייצוא גז בעתיד

יוסי אבו, מנהל סחר ורגולציה בדלק אנרגיה אנרגיה ימונה למנכ"ל דלק קידוחים , כך החליט היום דירקטוריון דלק קידוחים. אבו (33) יחליף בתפקיד את צבי גרינפלד, שהתפטר לפני חצי שנה לאחר 18 שנה בתפקיד.

מדובר בקידום מטאורי לאבו, לשעבר יועצו של שר האוצר רוני בראון, שהצטרף לקבוצת דלק רק לפני שנתיים. אבו נכלל השנה בקבוצת "40 עד 40" פרויקט הצעירים המבטיחים ביותר בעולם העסקים הישראלי של מגאזין G.

במהלך השנה האחרונה מילא אבו תפקיד מרכזי במאבקים הגדולים שבהם הייתה מעורבת קבוצת דלק ובראשם חוק ששינסקי למיסוי מאגרי הנפט והגז. בנוסף הוא היה מעורב בגיבוש ההסכמים למכירת גז לחברת החשמל ולקוחות עסקיים נוספים וריכז את הכנות הקבוצה לייצוא גז בעתיד ממאגר "לוויתן".

מתוך הכתבה על אבו במסגרת פרויקט "40 עד 40" של מגזין G:

במארס 2009 עזב יוסי אבו את לשכת שר האוצר עם מכתב המלצה ארוך ורווי תשבחות שהניח בידיו השר היוצא רוני בר-און. אחרי שליווה את בר-און במשך שנתיים כיועץ מקצועי בכיר, עבר אבו לאחד התפקידים הנחשקים ביותר כיום במגזר העסקי: מנהל סחר ורגולציה בדלק אנרגיה, זרוע חיפושי הגז מקבוצת דלק של יצחק תשובה. אחרי תקופה סוערת במרכז העצבים הכלכלי של המדינה, שכללה התמודדות עם השלכות משבר האשראי העולמי חשב אבו שחווה כבר את "סיר הלחץ" של כלכלת ישראל.

אבל מהר מאד נחתו על שולחנו אתגרים קשים לא פחות מאלה שהכיר ובקצב מסחרר. ואם לא די בכך, הוא מצא עצמו מרכז את המאבק הקשה על התמלוגים מול האיש שהתיישב בכסאו של הבוס הקודם שלו, שר האוצר יובל שטייניץ.

- למה בחרת בדלק אנרגיה?

"מיד לאחר עזיבת האוצר הפגישה אותי ידידה משותפת עם גדעון תדמור, מנכ"ל דלק אנרגיה ואבנר חיפושי נפט. מיד בסוף הפגישה היה ברור לי שאהיה מוכן לוותר על הרבה כדי לעבוד עם גדעון. החזון, הכריזמה והמקצוענות ניכרו כבר בפגישה הראשונה ורציתי לספוג חלק מזה. בהמשך למדתי שהיכולת לנתח ולקבל החלטות במשותף עם מנהלים כמו יורם טורבוביץ, גבי לסט, אסי ברטפלד וגדעון תדמור שווים יותר משנים רבות של לימוד ניהול באוניברסיטה. הנהלת החברה פועלת כצוות, כמשפחה אחת, ולמרות הדרישות הגבוהות, האווירה מאד מפרגנת ותומכת ומתוך כך יוצרת מחויבות גבוהה".

- איזה מהכובעים שלך אתה מעדיף?

"בראש ובראשונה להיות שותף, אפילו בקטן, לבניין הארץ. פרוייקט תמר הינו פרוייקט התשתית החשוב, המורכב והיקר ביותר שקודם על ידי השוק הפרטי בישראל. ביסודו, זהו פרוייקט ציוני ממדרגה ראשונה שהצלחתו תבטל את התלות באנרגיה זרה בעיקר במגזר החשמל והתעשייה בישראל. האנרגיה שהפרויקט הזה עתיד לספק, מניעה אותי כבר עכשיו כל יום מחדש. פרויקט הייצוא, בין אם מדובר בצנרת לאירופה ובין אם מדובר ב- LNG, הינו גדול, באופן משמעותי, אפילו מפרוייקט תמר. מעבר לכך מדובר בפרויקט שיכול לשדרג את מעמדה של ישראל באזור, מה שמספק 'דרייב' נוסף".

- תאר את הקשר שלך עם תשובה?

"האינטרקציה השוטפת שלי היא עם גדעון (תדמור) ויורם (טורבוביץ'). בפעמים שנפגשתי עם מר תשובה כבעל השליטה בקבוצת דלק, התרשמתי שמדובר באדם מלא ערכים וציונות ובן לדור שעדיין מתרגש מעשייה ומבניין הארץ. בנוסף יש למר תשובה ראייה שונה וייחודית של המציאות הכלכלית ולפיכך, לא אחת, הערותיו מסייעות להאיר נקודות נוספות בדרך להחלטה נכונה".