עו"ד אורי מסר: "טלנסקי עבר ניתוח להסרת בלוטות האמת"

‎בעדותו בחקירה הנגדית במשפט אולמרט אמר מקורבו של ראש הממשלה לשעבר: "הביטוי קופה סודית, כמו הביטוי שאני איש סודו של אולמרט, אין לזה שחר ואחיזה במציאות"

"על אנשים כמו טלנסקי אומרים שהוא עבר ניתוח להסרת בלוטות האמת והוא חף מכל גרורה" - כך אמר היום (ב') עו"ד אורי מסר, במסגרת חקירתו הנגדית במשפטם של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ומזכירתו לשעבר שולה זקן.

מסר תקף בחריפות את טלנסקי, על דברים שהעיד הן במשטרה והן בבית המשפט בנוגע להתנהלותו מול מסר, וטען כי טלנסקי שיקר שוב ושוב.

לדברי מסר, הוא החזיק בידיו "כספים פוליטיים" של אולמרט, ולדבריו מדובר בכספי תרומות שקיבל אולמרט כפוליטיקאי בתקופות שאינן מערכות בחירות. במקביל, הוא טיפל באותן שנים בעניינים משפטיים שונים של אולמרט ורעייתו, כולל מכירה ורכישה של דירות ובתים, והחזיק בידיו פיקדונות כספיים מכספו הפרטי של אולמרט, ונמנע בקפדנות מלערבב בין הכספים.

מסר אמר לעו"ד נבות תל-צור, מצוות סנגוריו של אולמרט, שקיים את החקירה הנגדית, כי הוא עידכן את טלנסקי בכך שמתוך כספים של טלנסקי עצמו שהוחזקו אצל מסר בנאמנות, נטל מסר 300 אלף דולר כדי שישמשו ביטחון לעמותת "ירושלים מאוחדת", שפעלה למען בחירתו של אולמרט לראשות עיריית ירושלים, ובהמשך אף חולטו אותם כספים.

עו"ד תל-צור הקריא למסר קטעים נרחבים מתוך עדויותיו של טלנסקי, במשטרה ובבית המשפט, שבהם טען כי מסר לא דיווח לו מעולם על השימוש ב-300 אלף הדולרים. "מסר מעולם לא דיבר אתי על כסף, הוא מעולם לא הזכיר כספים", אמר טלנסקי.

על כך השיב מסר: "הוא איננו דובר אמת. אני דיווחתי לו, כל פעולה נעשתה בידיעתו, מה שהוא אומר בנושא הזה אין לו שחר".

מסר אף החתים את טלנסקי על מכתב המאשר לו לעשות שימוש כזה בכספים, וטלנסקי טען בחקירתו כי לא ידע על מה הוא חותם. "לא נכון", הגיב מסר בעדותו היום, "הוא ידע היטב על מה הוא חותם".

בחקירתו במשטרה אמר טלנסקי על מסר: "אני מאמין שהוא לקח את הכסף שלי, אני בשוק. לאנשים אין ערכים, אין לו ערכים". על כך אמר מסר: "אתה יודע מה אומרים על אנשים כמו טלנסקי? הוא עבר ניתוח להסרת בלוטות האמת והוא חף מכל גרורה".

בתחילת הדיון היום הגישה התביעה, שסיימה כבר בשבוע שעבר לחקור את מסר בחקירה ראשית, את עדויותיו במשטרה לבית המשפט.

סנגורו של אולמרט טען כי חוקרי המשטרה הפעילו לחצים כבדים על מסר לומר כי ידע שטלנסקי הוא מקור התרומות הפוליטיות של אולמרט, וכי לחצים אלה היו לא לגיטימיים בהתחשב במצבו הנפשי הקשה של מסר בתקופת החקירה המשטרתית. כל זאת, במטרה להקטין את משקלה הראייתי של עדות מסר במשטרה, מאחר שעדות זו פוגעת בהגנתו של אולמרט.

ועם זאת, מסר שב וטען במהלך עדותו בבית המשפט כי הכספים שהחזיק בעבור אולמרט היו כשרים לגמרי, והתקומם להגדרתם בידי הפרקליטות "קופה סודית". "אני החזקתי את הכסף בנאמנות", אמר מסר, "הביטוי 'קופה סודית', כמו הביטוי שאני 'איש סודו' של אולמרט - אין לזה שחר, ואין לזה אחיזה במציאות. אם הייתי חש שאני עושה מעשה פסול, לא הייתי עושה את זה".

מסר הסכים לטענת ההגנה כי אולמרט לא עסק בענייניו הכספיים של משרד עורכי הדין שבו היו שותפים, וגם בנושא כספי טלנסקי אמר: "המעורבות שלי עלתה עשרות מונים על זו של אולמרט".

על פעילותו החברתית של אולמרט ונכונותו לסייע לאנשים שונים אמר מסר: "רענן דינור אמר לי פעם שאולמרט הוא עובד סוציאלי מבוזבז, ואני חותם על המילה הזו".

"פניתי לרם כספי לבקש עצה"

במהלך היום שאל עו"ד תל-צור את מסר גם על פגישה שקיים מסר עם עו"ד רם כספי - שותפו הבכיר של תל-צור - שבה התייעץ מסר עם כספי כיצד לפעול נוכח החוב שנוצר כלפי כספיו הפרטיים של טלנסקי.

"היה לי ויכוח עם אולמרט לגבי החזרת הכסף לטלנסקי", אמר מסר, "והבנתי שאני עלול למצוא את עצמי במצב שטלנסקי יתבע אותי. לכן פניתי לרם כספי לקבל עצה, כספי יעץ לי לערוך הסכם הלוואה, אבל לא קיבלתי את העצה ופעלתי בדרך שונה".

מסר אף ציין כי אמר לעו"ד כספי שלא לערב בעניין את עו"ד אלי זהר, שכבר ייצג את אולמרט באותו זמן במגוון עניינים, זאת מאחר שפנה לכספי במטרה להגן על האינטרס האישי שלו, ולא על זה של אולמרט.