נדחתה תביעת לשון הרע של ראש עיריית הרצליה יעל גרמן

מדובר בתביעה בסך 300 אלף שקל שהגישה גרמן נגד עו"ד ראובן פארן, שהיה חבר אופוזיציה פעיל במועצת העיר הרצליה ■ השופטת: "לא היה מקום להביא את הסכסוך לבית המשפט"

בית משפט השלום בתל-אביב דחה באחרונה תביעת לשון הרע בסך 300 אלף שקל שהגישה ראש עיריית הרצליה, יעל גרמן, נגד עו"ד ראובן פארן, מי שהיה חבר אופוזיציה פעיל במועצת העיר הרצליה.

בפסק הדין הביעה השופטת תמר אברהמי את דעתה, שלפיה לא היה מקום להביא את הסכסוך לבית המשפט, אלא מועצת העיר הייתה הזירה המתאימה לבירורו.

"ייתכנו מקרים שבהם נסיבות המקרה יצדיקו את הבאתו של הסכסוך לבירור בין כתלי בית המשפט גם במקרה של מחלוקת בין אנשי ציבור, בהקשר ציבורי... ברם, יש להמעיט ככל הניתן בהבאת מחלוקות מסוג זו לכדי הליכים משפטיים", כתבה השופטת.

אברהמי הוסיפה כי "במקרה שלפניי - הסוגיות שהובאו בפני בית המשפט במקרה זה, רובן ככולן לא הגיעו לכדי הרף הנזכר, ועיון בפרוטוקולים של התיק מעיד עד כמה הועתקה זירת הסכסוכים המוניציפליים אל תחומו של בית המשפט".

תביעתה של גרמן נסבה סביב מכתב ששלח עו"ד פארן בשנת 2007 ליועץ המשפטי לממשלה, למבקר המדינה ולגורמים רשמיים נוספים, ובו הוא הזמינם לבדוק את התנהלותה של גרמן בקשר ליחסי העירייה עם המרכז הבינתחומי בהרצליה.

פארן ביקש מהיועץ המשפטי לממשלה לבדוק אם החלטותיה של גרמן בקשר לכך הושפעו מיחסיה האישיים הטובים עם ד"ר יריב בן-אליעזר, העובד במרכז הבינתחומי.

השופטת קיבלה את טענות בא-כוחו של פארן, עו"ד אמיר טיטונוביץ, וקבעה כי את מכתבו שיגר פארן בתום-לב ומתוך מטרה שהעניין ייבדק כהלכה, למען שמירה על שלטון החוק, וכי עומדת לו הגנת החוק בקשר לכך.

במקביל דחתה אברהמי גם את התביעה שכנגד שהגיש פארן נגד גרמן, שעיקרה עסק בפרסומים מצד גרמן. פארן טען כי גרמן אמרה בהזדמנויות שונות כי הוא "מערב בפעילותו בעירייה פוליטיקה עם שכול", על מנת להכפיש אותו.

"במקרה זה לא יצאו ההתבטאויות (של גלמן. ח.מ.) ממתחם הסבירות", קבעה השופטת.