גבעות: "דחייה קלה" בתחילת מבחני ההפקה במגד 5

"בשל שיקולי עלויות, הוחלט לייצר בארץ את אחד הרכיבים הנדרשים לצורך תחילת מבחני ההפקה לטווח ארוך, במקום לייבא אותו מחו"ל; המהלך יחסוך לשותפות סכום ניכר"

שוב דיווח לילי של שותפות חיפושי הנפט גבעות: החברה מעדכנת הלילה בהודעה לבורסה על " דחייה קלה" במועד תחילת מבחני ההפקה באתר הקידוח "מגד 5" - וזאת בשל היעדר רכיב נדרש לתחילת המבחנים.

גבעות מודיעה, כי "בשל שיקולי עלויות הוחלט לייצר בארץ את אחד הרכיבים הנדרשים לצורך תחילת מבחני ההפקה לטווח ארוך, במקום לייבא את הרכיב מחו"ל". לדבריה, המהלך יחסוך לשותפות סכום ניכר של כסף.

עוד מודיעה השותפות, כי על פי הערכת היצרן המקומי, הרכיב יהיה מוכן עד 26 באפריל השנה, ומבחני ההפקה יחלו זמן קצר לאחר קבלתו - בתאריך שידווח בהודעה נפרדת.

לדברי גבעות, "דחייה קלה זו במועד תחילת מבחני ההפקה לטווח ארוך איננה צפויה להשפיע על המשך תוכנית העבודה של השותפות ועל תחילת שלב ההפקה המסחרית של הנפט, שמתוכננת לחודש נובמבר".

נזכיר, כי גבעות דיווחה בחודש שעבר כי היא מתכוננת לביצוע מבחני הפקה במקטע 8B ב"מגד 5", שיימשכו כחצי שנה. השותפות תיכננה לייבא את ציוד ההפקה מחו"ל והעריכה כי הוא יגיע בתוך 3-4 שבועות. מטרת מבחני ההפקה היא לעקוב אחר הלחצים וקצב ההפקה לתקופה ארוכה, בטרם תחל ההפקה המסחרית של הנפט.

בדיווח לבורסה ב-6 במארס גבעות הודיעה כי הצליחה להגביר את קצב הפקת הנפט ב"מגד 5" ל-785 חביות נפט ביום מחלק B של מקטע 8 בלבד, לעומת קצב הפקה טבעי של 382 חביות נפט מכל 8 המקטעים ב"מגד 5" עליו הודיעה השותפות בספטמבר 2010.

בעקבות זאת, היא הודיעה כי בכוונת השותף הכללי להתחיל לבצע הפקה מסחרית החל מחודש נובמבר, וכי נעשות ההכנות לביצוע קידוחים ב'מגד 6' ו'מגד 7' החל מחודש פברואר 2012".

בחודשים האחרונים ביצעה גבעות פעולות פראק (frac) להמרצת קצב הפקת הנפט ב"מגד 5", ובמהלכן נתקלה בקשיים במקטעים 6-7 באתר, שכן אלה נסתמו בשל זרימת מים וחומרים כימיים שהוזרמו במהלך ביצוע פעולות הפראק ומבחני ההפקה. גבעות ביצעה גם מבחנים בחלק A של מקטע 8, אולם היא ציינה כי המבחן לא הצליח ולכן החליטה לזנוח חלק זה של המקטע ולהתמקד בחלק B של המקטע.