האמריקניים פסימיים: מדד אמון הצרכנים צנח בשיעור חד

מדד אמון הצרכנים נפל לרמה של 63.4 נקודות בחודש מארס לעומת רמה של 72 נק' בפברואר ■ מחירי הבתים בארה"ב ירדו ב-3% בשנה ■ מדובר בירידה השישית ברציפות

מדד אמון הצרכנים נפל בשיעור חד לרמה של 63.4 נקודות בחודש מארס לעומת רמה של 72 נקודות שרשם מדד זה בחודש פברואר. מדובר בירידה החדה ביותר בשנה האחרונה. הירידה החדה מוסברת ע"י עליית החששות לגבי עליית המחירים ובנוסף גם הסטגנציה ברמת ההכנסות לא מרגיעה את הצרכנים האמריקניים.

ציפיות הכלכלנים עמדו על ירידה מתונה יותר לרמה של 70.4 נק'. יצויין כי העלייה במחירי הגז והמזון מהווה עילה חזקה לעלייה בחששות בקרב הצרכנים האמריקניים.

"הירידה באמון הצרכנים עלולה להשפיע על הוצאות הצרכנים", אמר הכלכלן ב-Conference Board. נזכיר כי הוצאות הצרכנים מהוות שני שליש מהצמיחה האמריקנית.

מוקדם יותר פורסם מדד קייס שילר, מחירי הבתים בארה"ב ממשיכים לרדת זה החודש השישי ברציפות: מדד קייס שילר העוקב אחר מחירי הדירות ב-20 ערים בארה"ב, המתפרסם היום (ג') ירד ב-1% בחודש ינואר. מדובר, כאמור, בירידה השישית ברציפות. מחירי הבתים ירדו ב-19 ערים מתוך 20 ערים בהן בודק המדד את מחירי הדירות.

מדובר בירידה של 3.1% במדד קייס שילר בשנה האחרונה לעומת ציפיות לירידה חדה יותר של 3.3%. הלחץ על מחירי הדירות נמשך לאור הביקוש החלש בעקבות הקושי בהשגת משכנתא לרכישת דירה והדבר בא לידי ביטוי במדד.

האנליסטים סבורים כי הירידה במחירי הדירות מחדדת את הסיכון של האטה משמעותית במכירות הבתים. יצויין כי וושינגטון היא העיר היחידה שבה מחירי הבתים עלו.

"ככל שמחירי הבתים ירדו יהיה קל יותר לאנשים להמתין לפני רכישת הדירות מה שיחזק את מעגל הירידה בשוק הדיור", אמר כלכלן בכיר ITG Investment Research בניו-יורק.

owing to worries about rising prices and stagnant incomes, according to the latest survey by the nonprofit Conference Board. The board's index dropped to 63.4 last month from a downwardly revised 72.0 in February. Economists polled by MarketWatch expect the index to decline to 62.2 from February's initially reported level of 70.4. The rising prices of gas and food are among the biggest concerns of American consumers. Several other reports on the outlook of consumers have also shown sharp declines in March. Lynn Franco, an economist with the Conference Board, said the decline in consumer confidence "will likely impact spending decisions." Consumer spending accounts for about two-thirds of U.S. economic growth.