ניוז קורפ במו"מ למכירת מייספייס לאתר הסרטונים Vevo

הרשת החברתית איבדה 10 מיליון משתמשים בפברואר ו-50 מיליון במהלך 2010 ■ מייספייס נרכשה ע"י ניוז קורפ ב-2005 בתמורה ל-530 מיליון דולר

תאגיד התקשורת ניוז קורפ, המחזיק בשליטה על הרשת החברתית מייספייס, נמצא במשא-ומתן למכירתה לאתר סרטוני הווידיאו Vevo, שמפעילה קבוצה של חברות מוזיקה מובילות.

גורם המקורב לנושא מסר כי הסיכויים של שני הצדדים לחתום על עסקה הוא נמוך. ניוז קורפ מחפשת רוכש לרשת החברתית שירדה מגדולתה, ואף פנתה לבנק השקעות הבוטיק Allen & Co לסיוע בנושא. עד עתה פנו לבנק כ-20 מתעניינים ברכישה אפשרית של מייספייס.

במסגרת הדיונים המתנהלים עם Vevo, בוחנים אנשי ניוז קורפ את האפשרות למסור את השליטה על מייספייס בתמורה לקבלת השליטה על מיזם חדש.

נציגים של ניוז קורפ פנו ל-Vevo כבר לפני מספר שבועות במטרה לעניין אותם ברכישה אפשרית של מייספייס, אך נדחו. מאז עלתה על הפרק הצעה חדשה, במסגרתה תקבל Vevo את השליטה במייספייס, ובתמורה תעביר לניוז קורפ את השליטה על מיזם חדש שלה המתהווה בימים אלה.

אחד הנכסים המשמעותיים של מייספייס הוא "מייספייס מיוזיק", שיתוף-פעולה של הרשת החברתית עם 4 חברות מוזיקה מובילות - EMI, וורנר, יוניברסל וסוני. שתי האחרונות הן גם בעלות השליטה ב-Vevo, יחד עם חברת אבו-דאבי מדיה.

הבעיה הגדולה של ניוז קורפ היא הנתונים של מייספייס שממשיכים להידרדר. חברת המחקר קומסקור פרסמה בסוף השבוע האחרון כי במהלך פברואר איבדה מייספייס 10 מיליון משתמשים. זאת, לאחר שבמהלך כל 2010 איבדה מייספייס 50 מיליון משתמשים.

מאז שנרכשה הרשת החברתית על-ידי ניוז קורפ ב-2005, בתמורה ל-530 מיליון דולר, קוצצו משורותיה 500 משרות בעולם. בשנה שעברה הודיע מנכ"ל החברה, מייק ג'ונס, כי "מייספייס אינה מתחרה בפייסבוק", וכי היא "איננה רשת חברתית, אלא יעד בידור חברתי".

אף שבמייספייס עדיין ניתן למצוא עמודי פרופיל רשמיים של מוזיקאים מובילים, דוגמת להקת "ארקטיק מנקיז" והזמרת לילי אלן - עם הצמצום במספר המשתמשים בה יבטלו יותר ויותר מוזיקאים את חוזי ההתקשרות שלהם עימה.