"כולם מאוחדים על ששינסקי - דתיים, חילונים, שמאל וימין"

שר האוצר, בהגשת דוח בנק ישראל: "היום הוא יום חג. אין סיום יפה למושב החורף בכנסת מאשר בהצבעה סופית על חוק ששינסקי" ■ פישר: "לפי דוח בנק ישראל - מגיעות ברכות למשק"

"היום הוא יום חג. אנו מסיימים מושב חורף ואין סיום יפה ממנו מאשר הצבעה סופית על חוק ששינסקי בעוד שעה קלה בכנסת", כך אמר היום (ד') שר האוצר יובל שטייניץ, בעת הגשת דוח בנק ישראל ע"י הנגיד סטנלי פישר.

"אנו צפויים לראות בכנסת אחדות גם בקואליציה וגם באופוזיציה, גם דתיים וגם חילונים, גם שמאל וגם ימין - כולם מסייעים למטרה לאומית שאין צודקת ממנה, שיוצרת חלוקה ראויה בין רווח למשקיעים לבין רווח למדינת ישראל מתגליות הגז על פי הסטנדרטים המקובלים בעולם", אמר.

עוד אמר שטייניץ, כי "לנגיד פישר היה חלק חשוב בחוק ששינסקי - הוא נתן רוח גבית ברגעים הקריטיים, שיתוף הפעולה בינינו הוא חיוני - גם במשבר וגם בהתאוששות. האוצר ובנק ישראל צריכים לפעול ביחד, בהתייעצות ובשיתוף כדי להוביל את ישראל לחוף מבטחים".

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, אמר במעמד, כי "אני רוצה לברך את שר האוצר על המנהיגות שהפגין בשינויים בחוק בנושא מיסוי על תמלוגי הגז, זה צעד ממש חשוב". פישר פנה לשטייניץ ואמר לו כי "אני יודע כמה שהצטרכת להילחם ואני שמח שלחמת למען המשק".

באשר לדוח בנק ישראל, פישר אמר כי "מגיעות ברכות למשק הישראלי בהתחשב במה שכתוב בדוח - שנת 2010 הייתה שנה מצוינת למשק הישראלי. בשנה זו צמחנו מהר, רמת התעסוקה עלתה, האבטלה ירדה, הגרעון בתקציב היה נמוך יותר מהמתוכנן, והאינפלציה הייתה בתוך היעד - ההצלחות האלו היו של כולם. אין ספק שלתקציב המדינה היה חלק מרכזי במה שנעשה, ואני מאוד שמח שיכולנו לשתף פעולה ולתרום להצלחה הזו שמבוססת על העובדה שיש לנו סקטור פרטי מוצלח ותוסס מאוד".

ראש הממשלה הודה לנגיד פישר על הכנת הדוח ואמר: "הנתונים על ביצועי המשק טובים מאוד, אך אנחנו ממשיכים לחפש באופן מתמיד את מנועי הצמיחה של המשק. למדינת ישראל פוטנציאל צמיחה רב. החסמים בכלכלת ישראל הן גם ההזדמנויות שלנו. מנועי הצמיחה נמצאים בתוכניות שאנחנו מקדמים בשוק הדיור, בהמשך שילוב ערבים וחרדים בשוק העבודה ובהמשך מדיניות מס תחרותית".