פרשת רשות המסים 2: מעצרו של דוד ואנונו הוארך ב-3 חודשים

ואנונו, ראש היחידה הארצית למודיעין שטח וחקירות ברשות, חשוד בקבלת שוחד מנישומים ‎■ השופט: שחרורו עלול להביא לכך שהוא ישתמש במידע רגיש שברשותו כדי לסכל מהלכי חקירה

‎‎שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ציון קאפח, האריך הבוקר (ד') את מעצרו של דוד ואנונו, ראש היחידה הארצית למודיעין שטח וחקירות באזור המרכז של רשות המסים, החשוד בקבלת שוחד מנישומים במסגרת פרשת "רשות המסים 2", עד ל-27 ביוני.

‏בהחלטתו התייחס השופט לטענת הפרקליטות כי שחרורו של ואנונו מהמעצר עלול להביא לכך שהוא ישתמש במידע רגיש שברשותו, שאותו השיג במסגרת תפקידו ברשות, כדי לסכל מהלכי חקירה ומשפט.

"חששה של המאשימה כי ואנונו ינסה לסכל מהלכי חקירה מעוגנת בניסיון העבר: פעולותיו בעניין קובי מימון, שבו הביא לידיעת מימון את עובדת התנהלות החקירה נגדו; כמו גם התנהלותו לאחר מעצרו של יוחאי יעיש, כאשר ואנונו פעל כדי להעביר לו 'מסרים' בעת שהותו במעצר - יש בהם להעיד כי לכאורה אין מורא על ואנונו, והוא לא יהסס לנקוט באמצעים העומדים לרשותו כדי לסכל הליכי המשפט המתנהלים נגדו", כתב השופט.

‏‏עוד כתב השופט בהחלטה על הארכת המעצר כי "לכאורה ואנונו משול ל'חייל ללא חרבו, ונשיכתו אין בה כדי להמית'... עם זאת, מצאתי כי החשש אותו מביעה הפרקליטות מעוגן בדוחות הסודיים אשר הובאו בפניי. הם מציגים מצב שבו לא תתאפשר חלופת מעצר לואנונו - לפחות לא באופק הקרוב - ושחרורו לחלופת מעצר תעמיד בסיכון הליכי חקירה רגישים וטעונים". ‏‎‎‏