באיזו רשת אופנה כדאי להיות חבר מועדון - וכמה זה עולה?

4 מועדוני לקוחות חדשים הושקו החודש: מנגו, גאפ, שילב ומגה ספורט, המצטרפים לזירה תחרותית במיוחד של רשתות המחפשות צרכנים נאמנים ■ לאיזה מועדון הכי כדאי להשתייך?

שורה של הטבות אמורות לשכנע אותנו להיות חברי מועדון ולייצר עבור הרשתות את הנאמנות הנכספת: מצבירה של זיכויים לרכישה הבאה, דרך זיכויים למימוש לאחר קנייה בסכומים מוגדרים, ועד הנחה על קנייה. חלק מהמועדונים מציעים לחברים ימי מכירה ייעודיים.

אמנם לא כל רשתות האופנה מציעות היום מועדון לקוחות, כך למשל, H&M, זארה ורנואר, אבל אין ספק כי מדובר במגמה מתחזקת, כאשר לרשתות הגדולות הצטרפו בחודש האחרון גאפ ומנגו.

בשבוע האחרון הכריזה גם מגה ספורט על השקת מועדון המותגים, המציע הנחות משתנות לחברי המועדון תמורת דמי חברות של כ-70 שקל בשנה (ו-100 שקל זיכוי במעמד ההצטרפות). גם הרשת הוותיקה גלי/סולוג מתעתדת להשיק מועדון בקרוב.

איזו מבין הרשתות מציעה את התנאים האטרקטיביים ביותר? בולטת לטובה גולף, המציעה 10% הנחה ברורה ולא מתחכמת במעמד הקנייה. יתרון נוסף לגולף הוא תתי-הרשת הנכללים תחת המועדון.

עוד בולט לטובה מועדון המשביר לצרכן, המעניק לחבריו במהלך סוף העונה הנחה על הנחה שהופכת את ההוזלה לאטרקטיבית במיוחד.

נציין לטובה גם את פוקס, אשר גובה דמי חבר חד-פעמיים בסכום של 70 שקל, בניגוד לרשתות שבהן יש לשלם בכל שנה מחדש. תמורת דמי החבר יינתן זיכוי למימוש בשווי 100 שקל. ההטבה העיקרית מבוססת על צבירה של 10% לקנייה חוזרת. הטבות משתנות כוללות החודש, לדוגמה, 100 שקל הנחה בקנייה מעל 400 שקל. המועדון חולש על כל המשפחה, וכולל את רשת כלי הבית.

מועדונים המבוססים על צבירת נקודות למימוש עתידי אטרקטיביים פחות, ולא מאפשרים לצרכן להרגיש שהוא ממצה את חברותו במועדון בכל קנייה - בעיקר כשמדובר על שיעורי צבירה שונים בהתאם למוצר שקניתם למשל בשילב.

במועדונים אלה הרעיון הוא צבירת קניות ורבה ככל האפשר - כך גם מועדוני מנגו וגאפ, שמעניקים הטבה ממשית לאחר צבירת קניות בסך 1,800 שקל ו-2,400 שקל בהתאמה.

רשתות כלבו: מכלי בית ועד בגדים

שני בתי הכלבו המשביר לצרכן ו-H&O מבססים את מכירותיהם בעיקר על ארנקם של חברי המועדון. שיעור המכירות של חברי המועדון ב-H&O עומד על 60%. לפי דיווחי המשביר לצרכן, כ-80% מהקניות מבצעים חברי המועדון עליהם נמנים 472 אלף בתי-אב.

במשביר לצרכן וב-H&O ההנחות גולשות מתחום האופנה ליתר המחלקות, בהן כלי בית וטקסטיל, ובמשביר כאמור גם למוצרי טיפוח.

המשביר: בידול עקבי

המשביר לצרכן מציע לחברי המועדון גם כרטיס אשראי (לא חובה). כיום 87,000 מבין החברים מחזיקים בכרטיס אשראי חוץ-בנקאי מולטי 365, שבנוסף להנחות המועדון זכאים להטבת החזר כספי למימוש בהתאם לצבירה בקניות - 3% בקניות במשביר לצרכן, בניו-פארם ובאופיס דיפו, שערקה לאחרונה ממועדון לייף סטייל. בלי קשר לעלות המועדון, כרטיס האשראי כרוך בתשלום חודשי של כ-13 שקל (מהשנה השנייה).

לאחרונה פנתה הרשת לקהל הסטודנטים באמצעות מועדון 365i, ובנוסף מוענקות הנחות גם למחזיקי כרטיס "סיבוס".

* ההטבות: ההטבות לחברי קלאב 365 בכרטיס הרגיל או בכרטיס האשראי מתמקדות ב"מוצרי זהב", המתומחרים בהנחה רק לחברי המועדון או באמצעות העמקת הנחה קיימת. לדוגמה, כיום על הנחת 40% במחלקת הבישום יקבלו חברי המועדון 30% הנחה נוספת על היתרה.

H&O: מתנה נדיבה

עם מועדון הלקוחות של H&O נמנים 270 אלף חברים, והוא מוצע בגירסת כרטיס הפלסטיק ובגירסת כרטיס האשראי. בכל מקרה המחיר לשנה הראשונה הוא 80 שקל, ו-60 שקל לחידוש.

* ההטבות: מבצעים בלעדיים לחברי המועדון, 25% הנחה ביום הולדת ומתנה (השנה למשל מדובר בשעון).

גולף: הנחה ישירה

גם מועדון הלקוחות של גולף חולש על המחלקות השונות של הרשת, כולל פולגת ואינטימה, ואינו מבוסס על כרטיס אשראי.

* ההטבות: ההנחה לחברי המועדון היא 10% מסכום הקנייה. הנחה ישירה בכל קנייה (למעט בתקופת מכירות), ללא צבירה עתידית או תחכומים אחרים, ראויה לציון לשבח.

מועדונים ברשתות כל בו
 מועדונים ברשתות כל בו

רשתות לילדים: מייצרות הורים נאמנים

ברשתות כמו פוקס, גולף, גאפ, הוניגמן או המשביר לצרכן, החברות במועדון מטבעה כוללת הטבות גם על בגדי ילדים. רשתות אחרות מציעות חברות במיוחד לקטנטנים.

שילב: גורמים להורים לחזור שוב ושוב

רשת שילב, שמשיקה את מועדון הלקוחות בימים אלה, מציעה חברות ללקוחותיה עוד בשלב בו הם שוחים ברחם. בחזון, ההצטרפות למועדון תעשה עוד בשלב ההיריון, כך שצבירת הנקודות תתחיל בהזמנת מוצרים ראשוניים לתינוק. כרטיס המועדון יישא את תמונת התינוק ויונפק לאם ול-3 בני משפחה נוספים.

* עלות: מחיר ההצטרפות הוא 50 שקל, והוא יוחזר למימוש לקנייה בתוספת 20 שקל (סך-הכול: 70 שקל). דמי הרשמה לרשומים כיום במועדון שילב הוא 25 שקל.

* ההטבות: הטבות המועדון נחלקות לצבירת נקודות למימוש (3%-10% מערך הקנייה), הנחות על מוצרים בהתאם לשלבי ההתפתחות של הילד ומתנת יום הולדת. בכל מקרה מטרת המועדון היא לגרום להורים/סבתות להגיע לסניפי שילב לעיתים קרובות - מימוש נקודות על מוצרים שנרכשו החודש רלוונטי בחודש העוקב.

הנחות על מוצרי הבית בהתאם לגיל התינוק: 30% על רעשני טייני לאב לתינוק בן חודשיים, 50% הנחה על מוצרי האכלה של שילב לבני 4 חודשים ועוד. המועדון תקף לשנתיים, כאשר מתנת יום הולדת (50 שקל למימוש) תינתן רק בגיל שנה.

סריגמיש וקדס קידס

מועדון סריגמיש מעניק לחבריו 10% הנחה לצד הטבות משתנות. במועדון קדס קידס צוברים 10% לקנייה הבאה.

נימרוד: תאומים חינם

גם במועדון "נימרוד" הדגש הוא על ביקור חוזר, כאשר 10% מכל קנייה נצברים למימוש בקנייה הבאה. ברשת מודעים לפוטנציאל של תאומים ושלישיות - אלה לא משלמים על החברות במועדון ונהנים מההטבות, בנוסף לצבירה של 15% מערך הקנייה למימוש חוזר.


לקוחות ילדים
 לקוחות ילדים

רשתות אופנה: צבירה לקנייה חוזרת

מועדונים המבוססים על צבירת כסף למימוש בקניות עתידיות כוללים את קסטרו, קרייזי ליין, פרופר, ג'אמפ ופוקס, המציעות צבירה של 10% מערך הקנייה למימוש עתידי. צבירת מספיק נקודות תזכה בפריט במתנה.

מתנת יום הולדת במרבית הרשתות היא הנחה בקנייה. הטבות משתנות שמעניקים חלק מהמועדונים כוללות לדוגמה: 100 שקל הנחה בקנייה ב-400 שקל (25%) בפוקס, חברי מועדון ML זכאים החודש להטבת 1+2 ועוד.

בדומה למועדון גולף, גם בבוניטה נהנות החברות מהנחה של 10% בקנייה. החברות במועדון עולה 50 שקל המוחזרת בדמות הטבת יום הולדת. כרטיסיית ניקובים תעניק את הפריט ה-10 בחינם.

לחובבי המותגים מחו"ל (דיזל, מיס סיקסטי D&G), מועדון פקטורי 54 מעניק הטבות תמורת 45 שקל דמי חבר. ברשת FM (דזיגואל, מלטין פוט, גאנש) ההצטרפות חינם, וחברי המועדון מקבלים 10% הנחה (ללא כפל). באאוטלט המותגים אל ניניו (ראלף לורן, לקוסט) חברי המועדון צוברים 5% לקנייה חוזרת. דמי החבר הם 100 שקל לשנה (100 שקל זיכוי למימוש).

מועדון "קסידי בוטיק" מושתת על רעיון דומה לפיו בקנייה של 2,500 שקל בעונה ייצברו 10% למימוש, ובקנייה ביותר מכך ייצברו 15%. דמי החברות הם 40 שקל לשנה (זיכוי של 50 שקל במעמד ההצטרפות).

מנגו וגאפ: הטבה בצבירה של אלפי שקלים

מועדון הלקוחות של מנגו שהושק השבוע בארץ הוא הראשון שמושק בעולם. המועדון מעניק הטבות והנחות שונות לחבריו (לדוגמה ג'ינס ב-170 במקום ב-190 שקל). בצבירת קניות בשווי 1,800 שקל יינתן זיכוי של 180 שקל.

מועדון גאפ שהושק בימים אלה מבוסס על אותו רעיון, אלא שגובה הצבירה המקנה את הטבת ה-VIP הוא 2,400 שקל לזיכוי בשווי 10%. בשניהם דמי החברות הם 69 שקל לשנה (שיוחזרו כזיכוי).

מנגו
 מנגו

6 טיפים לפני שאתם מכניסים עוד כרטיס לארנק

1. יום הולדת: יום ההולדת הוא הזדמנות שתקנו משהו, כך שההנחה המפתה עולה ביוקר.

2. לא תמיד ניתן לממש את הזיכוי: חלק מהרשתות מחריגות פריטים מוזלים או אביזרי אופנה, יש רשתות המגבילות את המימוש רק לחודש עוקב. מומלץ לעיין בתקנונים.

3. דמי חבר: רוב המועדונים כוללים דמי חבר בטווח של 50 עד 80 שקל (על רובם יוענק זיכוי שווה ערך לקנייה). הפסיכולוגיה העומדת מאחורי גביית כסף עבור ההצטרפות למועדוני הלקוחות היא הענקת ערך ממשי לחברי המועדון והיחס שיחושו הצרכנים כלפיו, בבחינת "אם הוא עולה כסף כנראה שהוא בעל ערך". רשתות מעטות דוגלות במדיניות של חברות חינם, בהן סאקס המעניקה הטבת הצטרפות בדמות חולצה וצבירה של 10% מערך הקנייה למימוש עתידי. גם ב"זיפ" החברות היא חינם ומקנה 10% הנחה לאחר צבירת קניות ב-1,000 שקל.

4. מועדוני המעצבים - חינם: מועדוני החינם הם בעיקר נחלתם של מעצבי האופנה - בענף זה גם הצ'ופר לחברים מסתכם לרוב בהנחה בחודש יום ההולדת וב-SMS המעדכן על תחילת מכירת סוף העונה או על הנחות אחרות. אצל חלק מהמעצבים חברות החינם מקנה 10% הנחה, למשל אצל ברכה בר-און, וחלקם דוגלים בשיטת מימוש לצבירה עתידית בהם רונן חן ונעמה בצלאל.

5. המידע האישי חשוף: מאגר פרטי הלקוחות הוא בגדר אוצר לכל בית עסק - כפלטפורמה לדיוור ישיר וכחתך לאפיוני הלקוחות. המשמעות של השתייכות למועדון לקוחות, חינמי או לא, כרוכה במסירת פרטים בעת מילוי טופס ההצטרפות לחברות. לכך עשויה להתלוות בעיתיות מסוימת, אליה כדאי להיות ערניים.

ראשית - העברת הפרטים לצד ג' שעשויה לבוא לידי ביטוי בפניות ובפרסומים - אל תחתמו על חוזה המתיר העברת הפרטים. שנית - אל תענו על שאלות שאינן קשורות לחברות במועדון, לדוגמה האם ברשותכם מכונית פרטית או דירה בטופס שאלון למועדון של רשת אופנה.

נזכיר כי חוק הספאם מתיר לבתי עסק לשלוח לכם דברי פרסום לאחר שאישרתם זאת בטופס ההצטרפות למועדון. זכרו כי גם מועדוני החברים בפייסבוק כוללים גישה ישירה לפרופיל שלכם.

6. הנחות לא רק לחברי מועדון: הטבות והנחות מוצעות גם בדרך עקיפה ופונות לעמיתי מועדונים כ"חבר", "הוט", לשכת עורכי הדין ועוד, אליהם ההשתייכות היא מכורח העיסוק. בכל המועדונים הללו מוענקת הנחה במעמד התשלום ברשתות אופנה שונות: למשל 5% ב"אשה אשה" לעמיתי הוט, 5%-17% לעמיתי חבר בטימברלנד, נו ניים טאג וומן ועוד.

עמיתי חבר יכולים ליהנות מהנחה בדרך עקיפה: חברי המועדון זכאים לרכוש תווי קנייה "זהב" בהנחה של 30%. תווים אלה ניתנים למימוש ברשתות אופנה בהן הוניגמן, פוקס, גולף וסליו. הנחת "חבר זהב" שניתנת באמצעות רכישת שוברים למימוש תתורגם ל-17% הנחה ברשתות בהן קסטרו, נאוטיקה ולי קופר. הנחות נקודתיות כוללות לדוגמה באל ניניו חולצה של טומי הילפיגר ב-200 שקל במקום ב-500 שקל לעמיתי המועדונים השונים.