אירופה ננעלה בירידות: מנית H&M נפלה בכ-3%

בחודש מארס האינפלציה בגוש האירו עלתה ב-2.6% בקצב שנתי ■ המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות קלות

אירופה ננעלה היום (ה') בירידות שערים לאחר נעילה חיובית אתמול. המסחר בוול סטריט מתנהל עם עליות קלות. חברת H&M ריכזה עניין רב היום בעקבות תוצאות כספיות לרבעון הרביעי שגרמו אכזבה בקרב המשקיעים.

בגזרת המאקרו, בחודש מארס האינפלציה בגוש האירו עלתה ב-2.6% בקצב שנתי לעומת 2.4% בפברואר, כך פירסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של האיחוד האירופי. נציין, כי הציפיות בשוק היו לעלייה מתונה יותר באינפלציה לשיעור של 2.3% בקצב שנתי.

בנוסף, גורמים רשמיים בפורטוגל דיווחו היום כי הגירעון הממשלתי עומד על 8.6% מהתמ"ג ב-2010, גבוה מהצפי של הממשלה שעמד על 7%. עם זאת, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה במדינה ציינה כי בשנת 2011 הגרעון ירד ל-4.6% מהתמ"ג.

Hennes & Mauritz AB רשמה ירידה לאחר שדיווחה על ירידה של 30% ברווחים ברבעון הרביעי.

Taylor Wimpey PLC ריכזה עניין ועלתה בשיעור חד.

אסיה ננעלה במגמה מעורבת

הבורסות המובילות באסיה נסחרו היום (ה') במגמה מעורבת למרות המגמה החיובית שחתמה את המסחר אמש בוול סטריט. נראה כי המשקיעים במזרח מהוססים לקראת דוח התעסוקה החודשי האמריקני למארס, שצפוי להתפרסם מחר. מדד הניקיי היפני רושם יציבות לאחר שאתמול ננעל המסחר ברמה הגבוהה ביותר מאז ה-11 במארס, יום רעידת האדמה הקשה שפקדה את המדינה.

"המעניין הוא שבעוד השוק מצפה להפסקת הזרמת הנזילות, הוא ממשיך קדימה על אף דברי חברי ה'פד' האמריקני כי ייתכן שתהליך העלאת הריבית יתחיל מוקדם יותר מהצפוי. המשקיעים מפרשים זאת לעת עתה כי השווקים מספיק חזקים כדי לעמוד בפני עצמם וזה שולח מסר חיובי", ציינו הבוקר ב-IG Markets.

המשקיעים ביפן חוששים מהסטת השקעות וכספים מהמדינה. "כמה יצרנים גדולים בעולם מבינים שהם צריכים לגוון את מקורותיהן, ויש חשש מסגירת קווי ייצור ותפעול ביפן", ציינו ב-Okasan Securities. "זה רק אומר שגם אם חלק מהפירמות היפניות יחזירו את הייצור לפסים של לפני האסון, הם עלולות לפגוש נפילה בביקושים".

מניית Tokyo Electric Power , המפעילה את הכור בפוקושימה, זינקה לאחר שנפלה אתמול לשפל של כ-50 שנה על רקע החששות האדירים מהנעשה בכורים הפגועים. על פי הערכות, הזינוק נובע מ"ציידי עסקאות" אשר מנצלים את המחיר הנמוך היסטורית לאסוף סחורה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]