מסתמן: סאן דור תחכיר בשבת את המטוסים לארקיע ולישראייר

מוקדם יותר החודש שללה רשות התעופה האזרחית במשרד התחבורה את רישיון ההפעלה של סאן דור, חברה-בת של אל-על, החל ממחר

בניסיון של הרגע האחרון למנוע את ביטול טיסות סאן דור בשבת, מסתמן כי אל-על תחכיר את המטוסים ואת אנשי הצוות לחברות תעופה אחרות - ארקיע וישראייר בעיקר. המתווה, שבשלב זה נידון ביחס לשבת הקרובה, טרם אושר סופית. פתרון זה אינו כרוך בהחזרת רישיון ההפעלה של סאן דור.

מוקדם יותר החודש שללה רשות התעופה האזרחית (רת"א) במשרד התחבורה את רישיון ההפעלה של סאן דור, חברה-בת של אל-על , החל ממחר (יום ו').

כפי שנחשף ב"גלובס", הרשות הודיעה להנהלת סאן דור כבר לפני שנה כי החברה אינה עומדת בתקנות התעופה, שכן היא מתבססת באופן מלא על תשתיתה של אל-על.

סאן דור, באמצעות 3 מטוסי בואינג 757 וצוות אוויר של אל-על, משמשת כמוביל נקוב ליעדים שונים באירופה ומבצעת עבור אל-על טיסות בשבתות ובחגים. בצורה זו מתאפשר לאל-על לשמור על סטטוס-קוו עם ציבור נוסעיה שומרי המסורת זה למעלה מ-30 שנה.

גורמים בענף התעופה התייחסו לפתרון המסתמן ברגשות מעורבים. מרת"א נמסר כי "כל עוד הם פועלים לפי אמות-מידה מקצועיות, אין מניעה לביצוע ההחכרה", אולם מקורבים לנושא אמרו ל"גלובס" כי "זה לא יחזיק מעמד, וזה לא הפתרון שיציל אותם - לקנות כרטיס בסאן דור, לטוס באל-על ולהיות רשום כנוסע של חברה שלישית".

עד לפרסום הידיעה אל-על טרם העבירה דיווח בעניין לבורסה. מאל-על, מישראייר ומארקיע לא נמסרה תגובה.