מה מחפש כדורסלן העבר אמיר מוכתרי בשוק הנדל"ן?

שמו של מוכתרי הפציע בשוק ההון בחודש שעבר, כשחתם על אופציה לרכישת מגרש בשטח 8 דונם בהרצליה פיתוח תמורת 73 מיליון שקל

"טוב לי ככה, אנחנו חברה קטנה ואני לא רוצה לחזור הביתה מאוחר לילדים", כך אומר ל"גלובס", אמיר מוכתרי, לשעבר כוכב כדורסל והיום יזם נדל"ן, כשמעלים בפניו את האפשרות שינפיק בבורסה.

חובבי ספורט מכירים את מוכתרי כשחקן בקבוצת הכדורסל הפועל גליל עליון, ושותף לזכייה ההיסטורית באליפות המדינה בשנת 1993. מאוחר יותר שיחק בהפועל ירושלים וזכה עמה בגביע יול"ב ב-2004.

שמו של מוכתרי הפציע בשוק ההון בחודש שעבר, כשחתם על אופציה לרכישת מגרש בשטח 8 דונם בהרצליה פיתוח, מידי חברת יפנאוטו של גד זאבי, תמורת 73 מיליון שקל. מוכתרי מתכנן לבנות במגרש, שברחוב המנופים 10-12, בניין בגובה חמש קומות, שיכלול קומה מסחרית וארבע קומות משרדים. את המגרש קנה באמצעות חברת KM פרויקטים, שבבעלות משותפת שלו ולאשתו, קרן מצקין. KM פרוייקטים מתפקדת כמארגנת קבוצות רכישה ויזמית נדל"ן.

מוכתרי מחזיק בעוד שתי חברות נדל"ן, KM השקעות, שרוכשת קרקעות בישראל, במטרה לשנות את יעודן למגורים ולשווקן מחדש; וחברת KM חו"ל שפעילה בנדל"ן ברומניה ותאילנד. בשתי החברות האחרות הוא שותף של עודד קטש (הצלע השנייה בשם KM), כדורסלן עבר מפואר בעצמו.

קטש נכנס לתחום הנדל"ן בתחילת העשור שעבר, כשרכש 9 דונם באזור כפר סבא והוד השרון. לאחר שמימש חלק מהשטח ברווח נאה, הקים את שתי החברות - השקעות וחו"ל, עם מוכתרי. כשחזר לספורט, בכובע מאמן, הקים מוכתרי את החברה השלישית, זו שקנתה את המגרש בהרצליה.

בכל מקרה, קטש ומוכתרי הם כמובן לא הספורטאים היחידים שניצלו את הקשרים ואת ההון העצמי שצברו לטובת כניסה לתחום הנדל"ן. עוד שחקני כדורסל שפעילים בענף הם אבי מאור, חן ליפין, ליאור ארדיטי, דורון ג'מצ'י, נדב הנפלד ואחרים.

- בשבוע שעבר העלה הנגיד את הריבית ב-0.5% בניסיון לצנן את בועת הנדל"ן למגורים בישראל. זה יפגע בעסקים שלך?

מוכתרי: "קוני דירות להשקעה יחפשו כעת אלטרנטיבה אחרת, אבל זוג שרוצה לרכוש את בית חלומותיו - לא. הרוכשים שלנו הם לקוחות קצה, שגרים בדירה ולא כאלה שרוכשים דירה להשקעה. אם לפני שלוש שנים רוב הרכישות היו למטרת השקעה, היום הרוב רוכשים בכוונה לגור".

- מה עיקר הפעילות שלכם?

"רוב הפרויקטים שלנו באזור השרון באזורי ביקוש, בנוסף יש לנו פרויקט בפרדס חנה, בה זיהינו פוטנציאל: אנחנו מוכרים שם דירות 4 חדרים ב-1.1 מיליון שקל, דירת 4 חדרים דומה תעלה בת"א יותר מ-2.5 מיליון, אז אפשר לקנות בחצי מחיר ולקחת רכבת. מכרנו בפרויקט הזה 51 דירות בתוך פחות מחודש".

- האם הסלבריטאיות שלך מתקופת הכדורסל פותחת לך דלתות בעסקים?

"פתיחה של פגישת עסקים בשיחה על כדורסל, שוברת את הקרח, אבל אח"כ אף אחד כבר לא יזכור לך את זה. ככדורסלן בקבוצות שמשחקות באירופה, חוויתי בכמה שנים, מה שאנשים אחרים חווים ב-30 שנה: אימונים, מתח, הצלחות ואכזבות (יש הרבה כאלה אם אתה לא משחק במכבי). זה תרם לי בהתנהלות עם אנשים".