טבע קסטל פותחת חנויות בתוך סניפי קו-אופ ישראל

רשת טבע קסטל סגרה לאחרונה שני סניפים ■ בעלי הרשת, קובי לוי: "כל השוק האורגני השתנה"

רשת המזון האורגני טבע קסטל נכנסת לרשת קו-אופ ישראל. בחודש האחרון פתחה טבע קסטל "חנות בתוך חנות" בסניף מיסטר זול של קו-אופ ישראל בשכונת בית הכרם בירושלים, והכוונה היא לפתוח בסך-הכול 10 סניפים, שגודלם יעמוד על 50-100 מ"ר כל אחד.

רשת טבע קסטל נאלצת להתמודד עם כניסת רשתות השיווק הגדולות לשוק האורגני ועם הקונסולידציה בשוק לאחר רכישת אורגניק מרקט על-ידי שופרסל. הרשת, שמונה כיום 9 סניפים, סגרה לאחרונה שני סניפים, בראשון-לציון וברעננה, כחלק מצעדי התייעלות.

לדברי קובי לוי, מנכ"ל ומבעלי רשת טבע קסטל, "החברה קיבלה החלטה לסגור סניפים הפסדיים. סניף ראשון-לציון צבר הפסדים ונמכר ל'ברכת יעל'. ביולי 2010 קנינו את שני הסניפים של 'ביוסנטר', ונוצר מצב שבו יש לנו שני סניפים ברעננה. לכן סגרנו את הסניף הקטן ברעננה בתום חוזה השכירות בפברואר השנה".

סניף גן העיר בסימן שאלה

בקרוב תידרש הרשת להחליט על עתידו של הסניף בקניון גן העיר בתל-אביב, לאחר שרשת עדן טבע מרקט פתחה בקניון, ממש ממול, סניף גדול.

"התוצאות שם פחות טובות. זה אחד הסניפים הקטנים שלנו. הוא לא מפסיד, אבל אנחנו לא רווים נחת. עם 80 מ"ר, קשה מאוד להתחרות בסניף הענק שנפתח לידינו. הסניף מוכר בעיקר ללקוחות שבאים לקנות 2-3 מוצרים. זה מחזור שלא מהווה 10% ממחזור הסניף שלנו בהרצליה. יכול להיות שנסגור את הסניף, ויכול להיות שנמכור אותו", מסביר לוי.

- הרשת על המדף?

"יש אלינו כל הזמן פניות והצעות לשיתופי-פעולה. אנחנו לא דוחים שום דבר, אבל כרגע אנחנו גם לא עושים שום מהלך כי אנחנו מאמינים בחברה שלנו".

- איך תתמודדו אורגניק מרקט ועדן טבע מרקט?

"פתחו סניף אורגניק צמוד אלינו בהרצליה-פיתוח, ונכון להיום החנות שלנו עולה במכירות. ודאי ששום דבר לא פשוט. כל השוק האורגני השתנה ,ובתוך השוק הזה יש איומים ויש הזדמנויות. המהלך של שופרסל ואורגניק יחליש מאוד את אורגניק, כי לשופרסל לא יהיה עניין בכמה חנויות קטנות. הפוקוס שלהם עובר לחנות בתוך חנות, ולכן הקהל האורגני מגיע יותר ויותר לחנויות שלי".

לדברי לוי, "חנות בתוך חנות משרתת לקוחות לייט, כאלה שקונים בצורה מזדמנת. לקוח אורגני לא נכנס לחנות בתוך חנות, אין לו שם את המגוון, וגם אידיאולוגית זה לא מתאים לו".