אקזיט בביטוח: סוכנות מזרח תימכר ב-25 מ' ש'

גיא בר ישאיר בידיו את הפעילויות הישירות של מזרח ■ אורן כהן: נחפש אחר עוד הזדמנויות

רביזיה בזרוע סוכנויות הביטוח של קבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס . הסוכנות הצומחת של אורן כהן מתרחבת באופן משמעותי, לצד אקזיט מרשים של גיא בר ושי זהר מהשותפות עם הפניקס.

ל"גלובס" נודע כי סוכנות הביטוח "אורן ישראל" - שבניהול כהן, המחזיק בה בשותפות עם הפניקס בחלקים שווים - רוכשת את סוכנות הביטוח "מזרח" מידי בר וזהר (70%) ומידי הפניקס (30%) בעסקה גדולה. לפי ההערכות בשוק, מדובר בהיקף עסקה של 15-25 מיליון שקל. עוד נודע כי הפעילות הישירה של מזרח תישאר בידי בר וזהר, שרוכשים החוצה מהחזקה זו את הפניקס, ולמעשה יוצאים מהשותפות שלהם עם קבוצת הפניקס, שאותה מנהל אייל לפידות.

כהן, מנכ"ל ומייסד אורן-ישראל, אישר את הידיעה ומסר כי "לצד הצמיחה האורגנית, אנו תרים זה זמן רב אחר רכישה ומיזוג של סוכנות בעלת יכולות סינרגטיות לפעילות אורן ישראל. מזרח נמצאה כמתאימה ביותר לתהליכים אלו. נקפיד לשמר את ההון האנושי והמקצועי של מזרח, לטפח ולחזק את הקשר עמם. נחפש אחר עוד הזדמנויות לרכישה". גורם המעורב בנושא אמר לנו היום (א') כי "מדובר ב-Win-Win עבור כולם".

כך, לצד התשלום בעבור העסקה והצמיחה לסוכנות אורן-ישראל, בר וזהר ישאירו לעצמם את הפעילויות הישירות הצומחות באמצעות קול סנטר, הכוללות, נכון להיום, את הביטוחים בדואר, במאסטר-ביט וזאפ. הבעלות על ביטוחים אלו תהיינה במלואן של בר וזהר - ללא החזקות מיעוט של הפניקס.

סוכנות אורן ישראל מחזיקה בתיק ישיר וגם תיק של סוכנים המופעלים על ידה - מעין בית סוכנים. הסוכנות מתמחה בשוק הפרט, נותנת שירותים לסוכני קצה ונמצאת בצמיחה ניכרת בשנים האחרונות. הפניקס נכנסה כשותפה לסוכנות לפני כשנתיים, ומחזיקה בכ-50% ממנה, לצד כהן.

אורן-ישראל פעילה מאוד בתחומי החיסכון הפנסיוני והפיננסי, לצד פעילות קיימת בביטוח אלמנטרי, שכעת תתחזק. סוכנות מזרח מתמחה בתחום האלמנטרי ודרך התחום הזה ביססה את מעמדה כסוכנות מקצועית ומובילה בענף. נציין כי מזרח הינה סוכנות ותיקה, שהוקמה ב-1938; סוכנות אורן-ישראל קיימת מ-1996.

עם השלמת העסקה, אורן-ישראל תשנה את שמה לאורן-מזרח, ולה יהיו כ-110 אלף לקוחות, ויותר מ-170 סוכנים. היקפי פרמיות של הסוכנות המאוחדת צפויים להיות יותר מ-250 מיליון שקל לשנה, בכל תחומי הביטוח, לצד צבירה מנוהלת של מאות מיליוני שקלים בתחומי הפיננסים.