מדד המעו"ף התקדם לעבר השיא; אפריקה איבדה עוד 3%

מדד הנדל"ן נפל ב-1% ■ קבוצת דורי זינקה ב-21.4% ■ רדויז'ן צנחה ב-13.5% לאחר שפירסמה אזהרת רווח ■ טאואר טיפסה ב-2.4% לאחר שדיווחה על רכישת ענק ביפן

יום המסחר השני לשבוע זה (ב') בבורסה בתל אביב, התאפיין בתנודתיות קלה בין הטריטוריה החיובית לשלילית, כאשר מדד המעו"ף סגר בסיום בעלייה מזערית ל-1,332 נקודות, ורחוק רק כ-8 נקודות מרמת השיא של כל הזמנים שנקבע ב-19 בינואר ברמה של 1,340 נק'. מניות הגז והנפט היו גם היום במרכז תשומת הלב של המשקיעים וכך גם מניות הבנקים, על רקע דו"ח חמור של רשות ני"ע שפורסם אתמול ב"גלובס" ומבקר בחריפות את מערך הייעוץ של הבנקים ובתי ההשקעות בישראל. ברקע נציין את המשך התחזקות השקל אל מול הדולר, אשר על פי מספר הערכות שפורסמו אתמול ייפול לשער של 3.4 שקלים בטווח של 3 חודשים.

על רקע המשך נפילתו של הדולר כנגד השקל נציין כי היום פורסמו באתר בנק ישראל נתונים שמראים כי הספקולנטים הזרים מצפצפים על סטנלי פישר לאחר שרכשו מק"מ בסכום שיא של 47 מיליארד שקל בפברואר. לפיכך הגיע שיעור אחזקת המק''מ בידי זרים לרמת שיא של כ-36%.

פרסום נוסף של בנק ישראל היום מצביע על כך שהציבור הקטין את החזקותיו במניות מזה חודשיים ברציפות. המניות היוו 20% מתיק הנכסים שבידי הציבור בחודש פברואר לעומת חלק של 20.5% בחודש הקודם. בסך הכל היוו המניות בארץ היוו 507.9 מיליארד שקל מסך תיק הנכסים שבידי הציבור בחודש פברואר לעומת 524.6 מיליארד דולר בחודש ינואר.

עם סיום עונת הדו"חות בתל אביב בשבוע שעבר, נפתח אתמול שבוע המסחר בבורסה של תל אביב תוך ציפייה לדו"חות הרבעון הראשון של 2011 ותוך השפעה של המגמה העולמית. בורסות העולם רשמו עליות שערים בסוף השבוע לאור הירגעות מסויימת בדיווחים המדאיגים מיפן ולאור העובדה שלא נרשמה הידרדרות חדשה במצב הגיאו-פוליטי במדינות ערב.

בשוק מצפים כעת לפתיחה חיובית בוול סטריט לאחר שהבוקר רשמו הבורסות המובילות באסיה עליות מרשימות ובאירופה נרשמת מגמה מעורבת. הנפט ממשיך לטפס לשיא של 30 החודשים האחרונים ושערו גבוה מ-108 דולר לחבית.

האם רציו תתן גז?

מי שעמדו אתמול במרכז הבמה הן מניות הגז-נפט, זאת על רקע ההודעה הדרמטית והמפתיעה של השותפה האמריקנית בקידוח "לוויתן", נובל אנרג'י , שהודיעה ביום שישי האחרון כי היא משהה לעת עתה את הקידוח ומעתיקה את מיקומה של האסדה לאתר "תמר" השכן. לאור זאת, עדכנו השותפות בקידוח לוויתן את המשקיעים כי צפוי עיכוב בלוח הזמנים של פיתוח המאגר. מניית רציו היא שהגיבה בחריפות הגבוהה ביותר לדיווח, כשלצידה בלטו גם אבנר ודלק קידוחים .

עם זאת, האנליסטים בשוק האנרגיה ביקשו אמש לצנן את הרוחות בשוק ולשגר מסר מרגיע. "הירידות אינן מוצדקות", אמר ל"גלובס" אנליסט האנרגיה של בית ההשקעות "מגדל שוקי הון", ערן יונגר. לדבריו, "מומלץ לנצל את הירידות החזקות בשותפויות כדי להיכנס לסקטור, מתוך מבט לעתיד". לדבריו, העיכוב מעיד על רמת המורכבות הגבוהה של הקידוח - ואין זאת מן הנמנע כי יירשמו עיכובים נוספים ודחיות נוספות בעבודות פיתוח המאגר. עמדה דומה הציגו גם בבית השקעות ברקליס קפיטל. נראה שהמשקיעים הגיבו היום לתחזיות החיוביות, כאשר כלל המניות של שותפויות "לויתן" נסחרות במגמת עלייה סולידית.

לצד מניות הגז נפט, בלטו היום גם מניות מגזר הפיננסים: אמש נחשף ב"גלובס" דוח חמור של רשות ניירות ערך על מערך הייעוץ של הבנקים ובתי ההשקעות. מהדוח עולה כי יועצי השקעות זייפו שיחות ייעוץ עם לקוחות וביצעו רכישות ללא ידיעתם. בנוסף, נמצאו טעויות רבות במידע שהוזן למערכות הייעוץ הממוחשבות בבנקים, עניין המעלה ספק באשר ליעילותן ולאיכות ההמלצות המופקת מהן.

עוד בענייני הבנקים: בנק הפועלים הודיע כי הוא מאריך את קו האשראי לבנק פוזיטיף, שלוחתו בטורקיה וזאת כחלק מהבעת אמון והרחבת פעילות הקבוצה במדינה.

נזכיר עוד את מניית אפריקה שהמשיכה לרדת גם היום לאחר צניחה בערכה אתמול, זאת לאור סקירה שלילית של בית ההשקעות פסגות שחתך את המלצת ההשקעה למנייה.

היום דווח כי החברות אלקטרה ופאנגאיה נמצאות במו"מ לרכישת מתחם תנובה בת"א. היקף העסקה הצפוי עומד על כ-565 מיליון שקל והתכנון הוא לבניית שלושה מגדלים בני 65 קומות על קרקע בשטח של כ-13 דונם נטו.

עוד בתחום הנדל"ן, נציין לחיוב את מנייותיהן של קבוצת דורי ושל דורי בניה שזינקו לאחר שגזית גלוב שבשליטת חיים כצמן הפעילה את מנגנון ה-BMBY ורכשה את חלקה של קבוצת דורי (50%) בחברת אכד הפרטית בתמורה ל-82 מיליון שקל.

מניית רדויז'ן שבשליטת האחים זיספל נפלה היום לאחר שהחברה פירסמה אזהרת רווח לרבעון הראשון ומסבירה את הפחתת תחזית ההכנסות בירידה מהירה מהצפי בהכנסות החברה מסיסקו אשר צפויים כעת לרדת ל-2 מיליון דולר לעומת תחזית קודמת ל-5 מיליון דולר. כתוצאה מכך צפויים לגדול הפסדי החברה.

מניה נוספת שריכזה עניין היא זו של אלביט מערכות , וזאת על רקע הודעת ההסתדרות כי בכוונתה לנקוט עיצומים בחברה, בטענה שהיא מתכננת שורה של מהלכים חד-צדדים שירעו את תנאי העסקתם של מאות מעובדי חטיבת היבשה והתקשוב שלה.

מנגד, ניסתה טבע להמשיך את המומנטום החיובי שרשמה אתמול על רקע המלצה חמה של בית ההשקעות הבינלאומי UBS. היום פירסם גם האנליסט של כלל פיננסים ברוקראז' שלושה תרחישים אשר עשויים להתממש כתוצאה מפירסום תוצאות ניסוי האלגרו ללקווינימוד ב-15 באפריל. לדבריו, "הפחתת שיעור התקפים של 25% ומעלה תתקבל בחיוב ובהעלאת צפי המכירות לתרופה לכיוון המיליארד דולר לשנה".

טאואר הודיעה הבוקר לבורסה על רכישה צפויה של מפעל ביפן תמורת סכום של 140 מיליון דולר. הרכישה המתוכננת צפויה להכפיל את כושר הייצור הנוכחי של החברה ולהוסיף יכולת ייצור פוטנציאלית של 60 אלף פרוסות בחודש.

דש איפקס הודיעה היום על השלמת רכישת השליטה בחברת תעודות הסל אינדקס. בכך תהפוך דש איפקס לבית ההשקעות השני בגודלו בישראל, המנהל 66.6 מיליארד שקל.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]