שחיתות במינהל: ראש מדור חוזים לשעבר הורשע בשוחד

עופר עידה הורשע בהסדר טיעון ב-8 עבירות של קבלת שוחד, בעבירות של קבלת דבר במירמה ועוד ■ ששון כהן, שפעל כמתווך מול המינהל, הורשע ב-5 עבירות של תיווך לשוחד

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הרשיע היום (ב'), במסגרת הסדר טיעון, את עופר עידה, מי שהיה ראש מדור חוזים במינהל מקרקעי ישראל (ממ"י) מחוז מרכז, ב-8 עבירות של קבלת שוחד, בעבירות של קבלת דבר במירמה, דרישה כוזבת של עובד ציבור, מירמה והפרת אמונים ובעבירות נוספות שהודה כי ביצע במסגרת עבודתו.

בית המשפט הרשיע גם את ששון כהן, שפעל כמתווך מול המינהל, על-פי הודאתו, ב-5 עבירות של תיווך לשוחד.

עוד נקבע בהסדר הטיעון כי הפרקליטות תבקש מבית המשפט לגזור על עידה עונש של 15 חודשי מאסר וקנס של 25 אלף שקל, ועל כהן עונש של 7 חודשי מאסר וקנס בסך 15 אלף שקל.

עידה הודה כי במקרים רבים לקח שוחד בסכומים של עשרות אלפי שקלים מגורמים שונים שנזקקו לשירותי ממ"י.

ראשית הפרשה במידע מודיעיני שהגיע למשטרה באוקטובר 2007. בהמשך הוחדר סוכן סמוי למחלקת החוזים בממ"י מחוז מרכז. הסוכן יצר קשרי עבודה וחברות עם עידה, שכעבור זמן מה הציע לו לבצע עמו פעולות עברייניות שונות בתמורה לכספי שוחד.

במספר הזדמנויות ביקש עידה מהסוכן להנפיק שוברים לתשלום דמי היתר על קרקע בסכומים נמוכים מאלה המגיעים למינהל, תמורת תשלום שוחד. כמו כן ביקש עידה מהסוכן שלא לסרוק מסמכים בתיקי המינהל, כדי לטשטש את עקבות מעשיו.