וול סטריט ננעלה ביציבות עם נטייה לירידות; הזהב בשיא

הנאסד"ק עולה בכ-0.5% ■ מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים רשם ירידה מפתיע ל-57.3 נקודות ■ נשיונל סמיקונדקטר מזנקת לאחר שנמכרה לטקסס אינסטרומנטס

וול סטריט שחיפשה כיוון לאורך כל יום המסחר ננעלה הערב (ג') ביציבות עם נטייה לירידות. מקדם יותר, הנאסד"ק עלה בכ-0.5% בעקבות רכישת הענק של טקסס אינסטרומנטס לחברת השבבים NSM והשינויים במדד, לקראת הנעילה העלייה התמתנה והמדד ננעל בעלייה של 0.07%. ברקע,הגיבו למחיר הנפט שחצה את מחיר ה-108 דולר והעלאת הריבית בסין ב-0.25%. מחיר הנפט ננעל בירידה של 0.1% ל-108.34 דולר לחבית. לעומת זאת, מחיר הזהב זינק לשיא של 1,450 דולר לאונקייה בעקבות ההתפתחויות האחרונות בשוק העולמי והמשך המאבק בלוב.

כאמור, המסחר בניו-יורק מושפע ממגמת השווקים הגלובליים היום. סין הודיעה לפני זמן קצר על העלאת ריבית ב-0.25% לרמה של 3.25%. אירופה נסחרת היום בירידות שערים כאשר סקטור הטכנולגיה מוביל את המדדים מטה.

המשקיעים הגיבו היום גם להצעת המפלגה הרפובליקנית שפתחה בקרב חדש במסגרת מלחמת התקציב 2012 בוושינגטון. הרפובליקנים הציגו הצעה לקצץ את ההוצאות ב-6.2 טריליון דולר בעשור הקרוב ולהפחית את מס החברות ל-25%. כמו כן מציעה המפלגה אשר נציגיה מהווים את הרוב בבית הנבחרים האמריקני לבצע שינויים דרמטיים בתוכנית המדיקר.

דברי יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי הלילה עשויים להשפיע על כיוון המסחר. ברננקי אותת בדבריו על הסיכון הטמון בעליית מחירי הסחורות בשל ההשפעה על האינפלציה ועל יציבות המחירים. "כל עוד ציפיות האינפלציה נותרות יציבות, והעליות במחירי הסחורות איטיות יותר או נעצרות, אז העלייה באינפלציה תהיה חולפת", אמר ברננקי בתשובות לשאלות שהופנו אליו בכנס בו השתתף בג'ורג'יה.

בהתייחסות לשוק הנדל"ן החבול בארה"ב, לברננקי לא הייתה בשורה של ממש "אנחנו צופים שיעור גבוה מאוד של עיקולי נכסים השנה, ומצב שוק הנדל"ן ממשיך להעיק על ההתאוששות במשק. הכלכלה מתרחבת אבל לא בקצב שהיינו רוצים לראות".

לאחר פתיחת המסחר פורסם מדד ה-ISM, מדד מנהלי הרכש לסקטור השירותים בארה"ב אשר הצביע על האטה מפתיעה בפעילות הכלכלית במגזר בדצמבר כשירד ל-57.3 נקודות בחודש מארס לעומת רמה של 59.7 נקודות בפברואר. ציפיות האנליסטים היו לירידה קלה יותר ל-59.5 נקודות.

לקראת הנעילה, פרסם הפדרל ריזרב את פרוטקול החלטת הריבית מה-15 לחודש מארס. מהפרוטוקולים עולה שבתחילת הפגישה, בכירי ה'פד' ניסו לגבש מדיניות מוניטרית שתיושם לאחר סיום תוכנית רכישת האג"ח בהיקף 600 מיליארד דולר בחודש יוני. בתום דיון ארוך לגבי הסיכונים האינפלציוניים נוכח העליות החדות במחירי הנפט והמזון, בכירים בפד העלו את תחזיות האינפלציה. "תחזיות האינפלציה נעו מעט מעלה", אמרו וציינו כי הצמיחה הכלכלית נראית יציבה יותר.

שינויים במדד הנאסד"ק 100 השפיעו על המניות במדד

טקסס אינסטרומנטס ריכזה עניין לאחר שרכשה את חברת השבבים National Semiconductor Corp תמורת 6.5 מיליארד דולר והקפיצה את מניית NSM בכ-72% במסחר המאוחר אמש. מדובר בעסקת ענק בשוק השבבים האמריקני שעשויה להשליך גם על התנהגות מניות שבבים אחרות בוול סטריט. מניית נשיונל סמיקונדקטר ממשיכה לזנק במסחר גם היום.

אפל ריכזה עניין בעקבות שינויים במדד הנאסד"ק 100, המשקל של אפל במדד ירד מ-20.49% ל-12.33%, אך היא תישאר המניה בעלת המשקל הגדול ביותר במדד.

נזכיר כי בורסת נאסד"ק ‏OMX‏ דיווחה היום על השינויים שייכנסו לתוקף ב-2 במאי, שינויים במדד נאסד"ק 100 ישפיעו גם על שתי הנציגות הישראליות ברשימה, טבע צ'ק פוינט השינויים הם במשקל של 82 מהמניות במדד, במטרה להתאים לשווי השוק הנוכחי של כל חברה.

נייס ריכזה עניין לאחר שבנק ההשקעות ברקליס קפיטל הוריד המלצה מ"קנייה" ל"ניטראלי" בטענה כי לחברה מבנה הון ומינוף תפעולי מוגבלים.

[לטבלת ישראליות בעולם][לארביטראז]