אורי בלאו מ"הארץ" קיבל תעודת עיתונאי חדשה

לשכת העיתונות הממשלתית נענתה לבקשת "הארץ" להנפיק תעודת עיתונאי לבלאו, הנאשם בהחזקת מסמכים סודיים שקיבל מענת קם ■ הלשכה: אם בלאו יורשע, ייתכן כי ההחלטה תשתנה

לשכת העיתונות הממשלתית החליטה להיענות לבקשת עיתון "הארץ" ולהעניק לאורי בלאו תעודת עיתונאי - כך נודע ל"גלובס".

בלאו מואשם בהחזקת מסמכים סודיים שקיבל מענת קם בהיותה חיילת. רק באחרונה חזר לארץ מלונדון, שבה שהה מחשש שיועמד לדין.

בסוף השנה שעברה הגישו מערכות העיתונים השונות בישראל בקשה ללשכת העיתונות הממשלתית, בראשותו של אורן הלמן, לחידוש והנפקת תעודות העיתונאי ל-2011. בין הבקשות שהוגשו הייתה גם בקשה מטעם "הארץ" להנפקת תעודה לאורי בלאו, המשמש כתב חוקר של העיתון. לפני הנפקת התעודה, על עיתונאי לקבל המלצה מהמערכת שבה הוא עובד ולעמוד בדרישות משפטיות וביטחוניות.

"ההחלטה נעשתה לאחר התייעצות משפטית", אמר ראש לע"מ, אורן הלמן, בתגובה ל"גלובס", "אין בה כל הבעת דעה בקשר למעשים החמורים המיוחסים לבלאו. בישראל כל אדם, כולל אורי בלאו, חף מפשע עד שהוכח אחרת בבית המשפט, ובלאו לא הורשע. חשוב לזכור כי חופש העיתונות הינו ערך עליון במדינה דמוקרטית. אם בלאו יורשע בבית המשפט, ההחלטה אם להנפיק לו תעודת עיתונאי או לא עשויה להיות שונה".

על-פי כתב האישום נגדו, שהוגש החודש על-ידי הפרקליטות, קיבל בלאו מאות מסמכים מענת קם, אשר חלקם סווגו "סודי" ואף "סודי ביותר". הוא עשה שימוש בחלקם ופרסם אותם ב"הארץ" במסגרת כתבות שונות. בין היתר כללו המסמכים סיכומי דיונים המתייחסים לפריסת כוחות צה"ל, תחקירים ועוד.