מסתמן: אמיר חייק ימונה למנכ"ל התאחדות התעשיינים

מהתקשורת לתעשייה: יו"ר הוועדה להסדרת התעריפים בתקשורת יתמנה לתפקיד במקומו של יהודה שגב

מינוי בכיר בהתאחדות התעשיינים: אמיר חייק, המכהן כיו"ר הוועדה להסדרת התעריפים בשוק התקשורת, צפוי להתמנות הערב (ד') למנכ"ל התאחדות התעשיינים ויחליף את יהודה שגב, שפרש באחרונה מתפקידו אחרי 6 שנות כהונה.

חייק הוא מועמדו של נשיא ההתאחדות, שרגא ברוש. זאת לאחר שבאחרונה ברוש פנה אליו והציע לו את התפקיד הפנוי. ברוש יבקש את אישור נשיאות ההתאחדות למינוי.

בעבר שימש חייק כמנכ"ל משרד התעשייה והמסחר (כיום משרד התמ"ת) וכמנכ"ל מכון הייצוא, וכיהן בתפקידים בכירים בחברות היי-טק. גורמים בהתאחדות אמרו כי ההחלטה של ברוש להציע לחייק את התפקיד התקבלה על רקע היכרותו העמוקה עם ענפי התעשייה בארץ ועם האתגרים העומדים בפניה בשנים הקרובות: "חייק הוא מועמד ראוי ואין סיבה שנשיאות ההתאחדות לא תאשר אותו, מה גם שהוא מועמד יחיד לתפקיד זה", אמר היום (ד') ל"גלובס" גורם בכיר בהתאחדות.

חייק (47), רואה חשבון בהשכלתו ובהכשרתו, שימש בעבר גם כנשיא מועצת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, וכך גם כחבר במועצת המנהלים של חברת איסתא. בתחילת שנות ה-90' הוא נמנה בין השאר עם הסגל האקדמי של הפקולטה לניהול של אוניברסיטת תל אביב.

עם אישור מינויו הערב עתיד חייק להתחיל את כהונתו כמנכ"ל ההתאחדות בתחילת חודש מאי, וכך לכהן גם לצדו של הנשיא הבא של התאחדות התעשיינים, שייבחר בחודש ינואר 2012. ברוש, שלפני כחצי שנה הוארכה כהונתו בשנה נוספת בתפקיד, לא מתכוון להתמודד עליו. התעשיין דוד ארצי הצהיר באחרונה על כוונתו להתמודד על התפקיד.