חמאס מאיים: "נשגר רקטות רחוקות יותר לעבר ישראל"

(עדכון) - בכיר בארגון אומר היום כי חמאס מסוגל לירות רחוק יותר מהמטרות בישראל שנפגעו עד כה ■ נורו הבוקר יותר מ-25 פצמ"רים לעבר יישובי עוטף עזה

כשברקע נמשך ירי מטחי הגראד, הקסאמים ופצצות המרגמה, מאיימים היום בחמאס להחריף את ירי הרקטות לעבר ישראל - לטווחים ארוכים יותר מאלו שירה עד היום הארגון. "הירי יימשך אם ישראל לא תפסיק את התקיפות על עזה", אומר דובר הארגון סאמי אבו זהרי לסוכנות הידיעות "רויטרס".

אבו זהרי ודובר נוסף של הארגון, פאווזי ברהום, כינסו בשעות הצהריים מסיבת עיתונאים קצרה ובה התייחסו לאירועים האחרונים. "עד כה נהרגו 27 בני אדם ועשרות נפצעו", נאמר בהודעה שהוקראה במסיבת העיתונאים. "האויב הבין בצורה שגויה את המסר שהעברנו בעניין הפסקת האש. הוא חשב שהוא יוכל להמשיך ולתקוף - ואנחנו נשב בחיבוק ידיים".

אבו זהרי ודובר נוסף של הארגון, פאווזי ברהום, כינסו בשעות הצהריים מסיבת עיתונאים קצרה ובה התייחסו לאירועים האחרונים. "עד כה נהרגו 27 בני אדם ועשרות נפצעו", נאמר בהודעה שהוקראה במסיבת העיתונאים. "האויב הבין בצורה שגויה את המסר שהעברנו בעניין הפסקת האש. הוא חשב שהוא יוכל להמשיך ולתקוף - ואנחנו נשב בחיבוק ידיים".

השניים מתחו גם ביקורת על "השתיקה הבינלאומית", כפי שהגדירו אותה,"נוכח מעשי ישראל ברצועת עזה". חמאס קראה בהודעה המיוחדת לקהילה הבינלאומית ולליגה הערבית לפעול מיידית להפסקת "התוקפנות על רצועת עזה". הארגון תקף גם את המימון האמריקני לישראל, וטען כי באמצעות הכספים האמריקניים נפגעים אזרחים פלסטיניים חפים מפשע.

הירי מעזה נמשך: גראד התפוצץ בחצר בית באזור אופקים

אחרי שנורו הלילה מספר מטחים של טילי גראד לעבר באר שבע, אשקלון ואשדוד, התפוצצו הבוקר יותר מ-25 פצצות מרגמה ביישובי עוטף עזה. שני טילי גראד שנורו מהרצועה התפוצצו באזור אופקים - האחד בחצר בית. לא היו נפגעים. כלי טייס של חיל האוויר פועלים מאז שעות הלילה המוקדמות בשמי רצועת עזה, ותוקפים חוליות משגרים ותשתיות של החמאס. עד כה מדווח על 17 בני אדם שנהרגו ביומיים האחרונים ברצועה.

ארגון הג'יהאד האסלאמי נטל הלילה אחריות לירי מטח של טילי גראד לעבר באר שבע, אשדוד ואשקלון. בישראל דווח כי שמונה טילים נורו מהרצועה לעבר הערים - אחד מהם התפוצץ מצפון לאשדוד. אזעקה נשמעה במהלך הלילה, בין השאר בערים אשדוד, אשקלון, באר שבע, קריית גת וגדרה - אך לא דווח על נפגעים. מערכת "כיפת ברזל" הצליחה ליירט גם הלילה שיגור של טיל גראד לעבר העיר באר שבע.

מטח הרקטות החל בסמוך לחצות, אז החלו להשמע אזעקות ברחבי באר שבע ואשדוד. מספר פיצוצים נשמעו בשני האזורים, חלקם מיירוט הרקטות שנורו על ידי מערכת "כיפת ברזל". חמישה בני אדם נפצעו קל, שעה שרצו לחדרים הממוגנים. ואולם אחת הרקטות שנורתה התפוצצה מצפון לאשדוד. לא היו נפגעים ולא דווח על נזק. ברצועת עזה דווח הלילה על שורת תקיפות של כלי טייס של חיל האוויר. על פי הדיווחים, תקף חיל האוויר מתקני אימונים בג'באליה ומספר חוליות משגרים. בתקיפה הלילה נהרגו שלושה בכירים בזרוע הצבאית של החמאס.

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, השתתפה אמש באירוע שירה בציבור של "פרלמנט העמק", שנערך בקיבוץ בארי שבעוטף עזה. "החמאס צריך לדעת שלא ישבור את הרוח של עם ישראל", אמרה לבני במהלך האירוע. "מי שמכוון לאוטובוס ילדים צריך לדעת שישראל תגן על אזרחיה. צריך להשיב את ההרתעה שהושגה בעופרת יצוקה כיוון שמכרסמים בה, וצריך להשיבה בכוח".

אמש: גראדים יורטו בדרכם לאשקלון

אתמול בשעות הערב נפצע חייל צה"ל קל מפגיעת פצצת מרגמה בתחומי המועצה האזורית אשכול. חיל האוויר פגע בחוליית המחבלים שהייתה אחראית לירי רקטות גראד לעבר ישראל והרג בכיר בחמאס בעיירה בית להיה שבצפון הרצועה. מערכת "כיפת ברזל" יירטה מספר מטחים של רקטות גראד והגנה בהצלחה על תושבי אשקלון. לפני מטח הגראדים נורו כמה פצצות מרגמה לעבר מערב הנגב.

הפלסטינים מדווחים גם כי צה"ל תקף מחרטה לייצור רקטות בשכונת זיתון בעזה, מבלי לגרום לנפגעים. נוסף על כך, הם טענו גם כי מטוסי קרב הפציצו מנהרה באזור רפיח, שחיברה בין הרצועה לבין סיני.