שמעון מזרחי לבג"ץ: טל ברודי לא חבר אישי שלי

‎כך טען יו"ר מכבי ת"א בתגובה לעתירה לבג"ץ נגד ההחלטה להעניק לו את פרס ישראל בתחום הספורט ■ הפרקליטות: אין כל מניעה להעניק למזרחי את הפרס

‎הפרקליטות טוענת כי אין כל מניעה משפטית להעניק את פרס ישראל בתחום הספורט ליו"ר מכבי תל-אביב, שמעון מזרחי - כך עולה מתשובת הפרקליטות שהוגשה היום (א') לבג"ץ, שבועיים וחצי אחרי ש-3 אוהדי כדורסל עתרו כנגד ההחלטה להעניק את פרס ישראל בתחום הספורט ליו"ר מכבי תל-אביב, בטענה של ניגוד עניינים בהליך הבחירה של ועדת הפרס.

‏בתגובתה לבג"ץ כותבת הפרקליטות כי על העתירה להידחות מ-3 נימוקים עיקריים: "1. היות וההחלטה נסמכת על המלצתה של ועדת הפרס, שהינה ועדת מומחים מקצועית מנכבדה ומוערכת, שהיקף ההתערבות השיפוטית בהחלטותיה הינו מצומצם; 2. צמצום ההתערבות השיפוטית למינימום במאטריה של פרסים בכלל ובהקשר של פרס ישראל בכלל; 3. העובדה כי לא מתקיים במקרה דנן ניגוד עניינים פסול".

‏הסעיף האחרון מתייחס לליבת העתירה, לפיה הליך הבחירה של הוועדה היה נגוע בניגוד עניינים, מאחר שבראשה ישב בין היתר כדורסלן העבר של מכבי תל-אביב, טל ברודי, שהוא גם חבר אישי של מזרחי.

ואולם, בתשובתו של מזרחי עצמו, שהוגשה היום באמצעות עו"ד טל רוטמן ממשרד רן רוטמן ושות', טען מזרחי כי "אינננו חבר אישי של טל ברודי", וכי כל שיש ביניהם "הוא קשר ארוך והיכרות על רקע מקצועי".

‏עוד טען מזרחי כי "העתירה הוגשה בחוסר תום-לב ובחוסר ניקיון-כפיים על-ידי אוהדי הפועל, וכי העותרים לא גילו לבית המשפט העליון כי אחד העותרים הוא אוהד הפועל ירושלים בכדורסל.

"כמו כן, הם לא גילו לבית המשפט כי נתי גרנאי, העומד בראש עמותה שהעותרים ביקשו לצרף כעותרת בעתירה, העיד על עצמו בתביעה אחרת שהגיש לבית המשפט כי הוא 'אוהד נאמן ומסור' של קבוצת הפועל תל-אביב בכדורסל. בעבר, מר גרנאי נשלח בידי קבוצת הפועל תל-אביב ובמימונה כדי להגיש תביעה משפטית נגד עיריית תל-אביב וקבוצת הכדורסל של מכבי תל-אביב בעניין אפליה לכאורה בהענקת זכויות בהיכל נוקיה".

מזרחי גם טען כי העותרים התבססו על ידיעות ממדורי הספורט והרכילות שהוצאו מהקשרן, בכדי לבסס טענתם לניגוד עניינים לכאורה בהצגתם את הקשר האישי בין ברודי לבינו.