תחנת רדיו שתבקש לשדר ב-DTT תשלם לפחות 70 אלף שקל לשנה

כך עולה מדבריו של מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה ■ התשלום מיועד לתחזוק של הפלטפורמה הדיגיטלית, כאשר את עלויות ההקמה יממן האוצר

תחנת רדיו אזורי שתבקש להיות משודרת על גבי הטלוויזיה הדיגיטלית, תיאלץ לשלם לפחות 70 אלף שקל לשנה - כך עולה מדבריו של מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, שהופיע בסוף השבוע שעבר באשקלון בפני חברי קבוצות התחנות "רדיו ישראל".

סכום זה תלוי בכך שכל תחנות הרדיו האזורי, התחנות הצבאיות ותחנות קול ישראל יבקשו לעלות על הטלוויזיה הדיגיטלית ויחלקו אפיק.

לפי החוק המוצע כיום, האוצר יהיה זה שיממן את ההקמה של מערך עידן+, ותחנות הטלוויזיה והרדיו שיבקשו לעלות עליו יידרשו לשלם רק את תחזוקת הפלטפורמה. גוף שידור טלוויזיוני יתבקש לשלם 4-5 מיליון שקל בשנה.

לפי החוק המוצע, תחנות הרדיו האזורי יוכלו לחלוק אפיק (בדומה לכבלים וללוויין), בו יוכלו מנויי השירות להאזין לכלל התחנות. בידי כל תחנה תעמוד אפשרות ההחלטה האם לקחת בכך חלק או לא.

לאור העובדה שתחנות הרדיו כולן יחלקו את אותו אפיק, שעלותו השנתית כ-2 מיליון שקל, ככל שיהיו פחות תחנות שיחלקו את האפיק - כך העלות שתשלם כל תחנה תהיה גבוהה יותר.

רשות השידור וגלי צה"ל יצטרכו להחליט האם בכוונתן להעלות את כל תחנות הרדיו שלהן על הממיר הדיגיטלי, מטעמי עלות.

סמירה אמר לבכירי הקבוצה, שכללה את רדיו חיפה, רדיו תל-אביב, רדיו דרום ורדיו גלי ישראל, שנועדו בתחנת רדיו דרום 101.5, כי ה-DTT יחליף את הרדיו הדיגיטלי שתוכנן, וכי לפי שעה אין מענה לקליטה באיכות זו בכלי רכב.

בתוך כך, בסוף השבוע שעבר חילקו אנשי הרשות השנייה 40 ממירים לקשישים ונזקקים לקראת פסח. מדובר בחלק מזערי מתוך 10,000 ממירים שאמורים להיות מחולקים, ואשר בעבורם ביקשה הרשות השנייה תקצוב מהאוצר.

סמירה אמר כי "הפצת שידורי הרדיו בעידן+ נמצאת בהליך חקיקה, והיא תוכל להתממש רק לאחר אישור החוק. הצעת החוק מדברת על כך שתינתן אפשרות לתחנות הרדיו הארציות והאזוריות להציע שירותים לציבור באמצעות המערך, ואז יצטרכו לשלם בעבור דמי המעבר השוטפים. יש חשיבות לכך שהרדיו ישודר ויגיע לאוכלוסייה שתבחר בקליטת שידורים באמצעות עידן +".