עוד ישראלית בוול סטריט: מדג'ניקס גייסה 12.3 מיליון דולר

החברה הייתה קרובה לפשיטת רגל, וכיום נסחרת ב-AIM לפי שווי שוק של 17.8 מיליון דולר ■ הגיוס בוצע לפי מחיר של 4.54 דולרים למניה ו-46 סנט לאופציה

חברת מדג'ניקס ממשגב, הנסחרת בבורסת ה-AIM בלונדון, לפי שווי של 12.4 מיליון אירו לפני הכסף (17.8 מיליון דולר), השלימה רישום בבורסת ה-AMEX בניו יורק וגיוס של 12.3 מיליון דולר. חתמי ההנפקה הראשיים היו Roth Capital והחתם המשני היה Maxim Group.

הגיוס בוצע לפי מחיר של 4.54 דולרים למניה ו-46 סנט לאופציה, כשלכל מניה צורפה אופציה אחת. החברה תכננה תחילה לתמחר את ההנפקה ב-5-7 דולרים למניה, אך בסופו של דבר התפשרה. עם זאת המחיר עדיין גבוה משמעותית מ-3.2 דולרים למניה, המחיר שבו נסחרה מדג'ניקס בבורסת ה-AIM.

כשהכריזה מדג'ניקס על כוונתה להנפיק בארה"ב ואת מחירי ההנפקה, רבים הרימו גבה; אחרים עוד לא הספיקו להוריד גבה מאז שהנפיקה ב-AIM ב-2007 (שם גייסה 6.6 מיליון דולר לפי שווי של 25 מיליון דולר), וכן מאז שחתמה על הסכם פיתוח משותף עם חברת התרופות באקסטר, שהתחייבה לממן ניסויים ב-4 מיליון דולר, ו-3 מיליון דולר נוספים אם הניסוי במוצר להמופיליה יצליח.

מדג'ניקס נעה על הגבול של הגשמת הבלתי אפשרי וכמעט פשיטת רגל. החברה מפתחת טכנולוגיה עם פוטנציאל למהפך בתחום התרופות - הנדסה גנטית של תאים מעורו של החולה, כך שיפיקו את החלבונים שחסרים לו. מוצר ראשון של החברה, שמטפל באנמיה, כבר נמצא בניסוי קליני ראשוני ומניב תוצאות מבטיחות.

ד"ר אנדרו פרלמן הקים את החברה ב-2000, וכיום הוא מנכ"ל החברה. ב-2003 היא נסגרה על ידי הקרנות שהשקיעו בה, אך פרלמן הקים אותה מחדש. נכון לסוף 2010 היו לחברה בקופת המזומנים 2.9 מיליון דולר והיא רשמה הפסדים של 4.1 מיליון דולר, ללא הכנסות. מאז הקמתה 2000 שרפה החברה 42 מיליון דולר.