שלמה מעוז: "פישר מבין שעשה טעות בהעלאת הריבית"

הכלכלן הראשי של אקסלנס המועמד גם לתפקיד דירקטור בלאומי בראיון ל-גלובס TV: "כדי להרוויח בשוק של היום צריך להיות מאוד מתוחכם בהשקעה"

"שערי המניות הם מאוד אטרקטיביים במסלול שאנחנו צריכים לבחור בין החלופות להשקעה - בעיקר לאור מצב הפירמות שהשתפר", כך מעריך בשיחה עם "גלובס" הכלכלן הראשי של אקסלנס, שלמה מעוז, ששמו פורסם היום גם כאחד המועמדים לתפקיד דירקטור בבנק לאומי.

לדבריו, "בכל העולם יש לנו עלייה חדה מאוד בשיעור האינפלציה, גם בגלל העלייה במחירי הסחורות, עלייה במחירי הנפט, וגם בגלל ההתאוששות הכלכלית...כתוצאה מכך אנחנו רואים עלייה בתשואות בעולם, שיכולה לגרום לפגיעה מסוימת למי שלא מתוחכם באג"ח שהוא מחזיק. צריך לדעת להיות מאוד מתוחכם, לדעת איפה להשקיע".

כשהוא סוקר את הסקטורים השונים ואת חלופות ההשקעה, טוען מעוז כי סקטור הבנקאות בארה"ב נותר "מעניין", ואילו שוק הטכנולוגיה בארה"ב הוא "מעניין ואפילו מעניין מאוד" לדבריו. בנוסף, מסמן מעוז גם את שוק הייצוא בגרמניה, את מגזר התשתיות ביפן (כן כן), ואת התשתיות והבנקאות בהודו. בנוסף, טוען מעוז כי הזדמנויות מחכות למשקיע הישראלי גם בדרום קוריאה, אוסטרליה ("אבל בזהירות") ואפילו מקסיקו.

בהתייחסות למחירי הנדל"ן ולמדיניות בנק ישראל אומר מעוז: "אני חושב שפישר כרגע לדעתי מבין שהוא עשה טעות שהוא העלה את הריבית בשיעור חד. הוא רצה להפתיע את השוק, אבל השוק הפתיע אותו עם ייסוף השקל בשיעור חד מאוד. בעצם כל הפיחות שהיה מתחילת השנה, כמעט כולו נמחק. אני לא מעריך שהנגיד יעלה ריבית החודש ובספק אם יעלה גם בחודש הבא, אבל נראה מדדים גבוהים בחודשים הקרובים, והנגיד בסופו של דבר יצטרך להעלות את הריבית פעם נוספת, ואולי עוד פעמיים ועוד שלוש פעמים".

בכל הנוגע למצב הגיאו-פוליטי ולהתלקחות במזרח התיכון - מסרב מעוז להתרגש: ", אני כלל וכלל אינני חושש. בסופו של דבר העניינים יירגעו וישראל תצא מחוזקת מהסיטואציה הנוכחית, מה שיביא לפריחה בשערי ני"ע", הוא מסכם.

צפו בראיון המלא ב-גלובס TV