שרי אריסון מקימה 1,000 דירות וקניון ומרכז מסחרי בחדרה

הסכם הפיתוח של שיכון ובינוי הוא בהיקף 100 מיליון שקל, אולם טרם ידוע היקף עלויות הבנייה הכולל של הפרויקט, כיוון שהוא מצוי בתהליכי תכנון

חברת שיכון ובינוי נדל"ן, שבשליטת שרי אריסון, חתמה עם עיריית חדרה והחברה הכלכלית לחדרה על הסכם להקמת 1,000 יחידות דיור בשכונת הפארק שבדרום-מזרח חדרה. הסכם הפיתוח שנחתם הוא בהיקף 100 מיליון שקל, אולם טרם ידוע היקף עלויות הבנייה הכולל של הפרויקט, כיוון שהוא מצוי בתהליכי תכנון.

שכונת הפארק תשתרע בין שכונת ניסן ושכונת בית אליעזר, מדרום לחטיבת הנחל בחדרה. בשכונה מתוכננות 2,100 יחידות דיור בבנייה צמודת קרקע, בניינים משותפים ובמגדלי מגורים בני 17 קומות. מתוך אלה מחזיקה שיכון ובינוי נדל"ן, בשיתוף עם משפחת בקר, בזכויות ל-1,000 יחידות דיור. תחילת השיווק צפויה ביולי השנה.

במרכז השכונה מתוכנן פארק עירוני בשטח של 90 דונם, כולל אגם מלאכותי, אמפיתיאטרון פתוח, מתקני משחקים וכושר, מגרשי ספורט, שבילי הליכה ושבילי אופניים.

בשיכון ובינוי נדל"ן מסרו שהמתחם שמצוי בבעלות החברה ובבעלות משפחת בקר הוא הנתח המשמעותי ביותר בנמצא בבעלות אחת מתוך כלל התוכנית. את שכונת הפארק יחבר כביש משמר הגבול, המהווה המשך של רחוב ביאליק, עד לבית אליעזר, וזאת באורך של 1.5 ק"מ, בנוסף לכבישים פנימיים ושטחי ציבור.

השכונה מתוכננת בשני שלבים: בשלב א' צפויות להיבנות כ-950 דירות מתוך 2,100, לפי תוכנית בניין עיר מאושרת, לצד ביצוע תשתיות בהיקף 70 מיליון שקל. כחלק משלב א' תבנה שיכון ובינוי 308 דירות ואילו את היתר ‏

‏(692 הדירות הנותרות) תשלים במועד מאוחר יותר. בבעלות שיכון ובינוי גם זכויות בנייה למרכז מסחרי בשטח 8,000 מ"ר.

מנכ"ל שיכון ובינוי נדל"ן, תמיר דגן, ציין כי "החברה מאמינה גדולה בחדרה לאור ההתפתחות הרבה בשנים האחרונות. לאחר משא ומתן ממושך לגבי הסכם הפיתוח, שנבע מהיקף התשתיות הגדול שנדרשו, אנחנו שמחים לצאת לדרך ולהקים את אחד הפרויקטים האיכותיים של החברה בשנים הקרובות. החברה מתעתדת לבנות שכונה איכותית בבנייה ירוקה על פי תו תקן ירוק מחמיר 5281, על פי מדיניות החברה ועל פי דרישות העירייה והוועדה המקומית חדרה".

לדברי ראש עיריית חדרה, חיים אביטן, "מבחינתנו חדרה עלתה ליגה, כי אין ספק שהאמון שמביעה חברה כמו שיכון ובינוי בפוטנציאל של העיר יעודד משקיעים ויזמים רבים אחרים בסדר גודל דומה להשקיע, להקים ולבנות בחדרה".