רשת יינות ביתן תפתח סניפים בהרצליה-פיתוח ובחדרה

תשקיע 15 מיליון שקל בסניף ייחודי בהרצליה ■ הרשת חתמה את 2010 עם מכירות של 1.47 מיליארד שקל ■ תמחק בקרוב מהרשת את המותג יד יצחק

רשת יינות ביתן ממשיכה להתרחב: ל"גלובס" נודע כי הרשת נכנסת לראשונה להרצליה-פיתוח ולחדרה.

בעוד כחודש תחנוך הרשת סניף בחדרה שישתרע על שטח של 4,000 מ"ר, במבנה שנשכר מחברת נצבא. בנוסף, בתוך כחצי שנה תפתח הרשת סניף בהרצליה-פיתוח, שישתרע על שטח של 2,500 מ"ר. מדובר בסניף שימוקם במבנה שיעבור שיפוץ להתאמה לסופרמרקט.

בכוונת הרשת לפתוח סניף ייחודי ומבודל בנראות מיתר סניפי הרשת, בהשקעה של 15 מיליון שקל. הסניף צפוי לחדד את התחרות בהרצליה-פיתוח, שם פועלים היום סניפים של שופרסל, מגה וסטופמרקט.

יחד עם שני סניפים אלה תמנה רשת יינות ביתן 23 סניפים. מנתונים שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי הרשת חתמה את שנת 2010 עם מכירות של 1.47 מיליארד שקל (כולל מע"מ).

הרשת, שהחלה את פעילותה באשקלון, ממשיכה למעשה תהליך של התרחבות לפריסה ארצית. לרשת יש היום סניפים באשקלון (3), אשדוד (3), חולון (2), ראשון-לציון (2), נתניה (2), פתח-תקווה, ראש-העין, מודיעין, קריית שדה-התעופה, כפר-סבא, רעננה, מעלה-אדומים ואילת.

בתחילת 2008 נכנסה הרשת לראשונה לעיר אילת עם רכישת משב מרקט מידי יוסי לוי, תמורת 8 מיליון שקל. בתחילת השנה הנוכחית, בינואר 2011, הגדילה הרשת את נוכחותה עם פתיחת סניף נוסף בעיר המשתרע על שטח של 1,100 מ"ר. מדובר בסניף שכונתי שמשקף את האסטרטגיה של הרשת להרחיב את פריסת הסניפים השכונתיים.

כיום 5 מתוך 21 סניפי הרשת הם סניפים שכונתיים, שחלקם נפתחו בעקבות רכישת מינימרקטים פרטיים, כדוגמת הסניף במודיעין וכדוגמת הסניף באשקלון שנרכש בסוף 2010 תמורת 4 מיליון שקל.

4 שנים אחרי רכישת רשת יד יצחק, צפויה רשת יינות ביתן למחוק את המותג יד יצחק. נזכיר כי ב-2007 רכשה יינות ביתן את רשת יד יצחק, שמנתה 3 סניפים בראש-העין, כפר-סבא ופתח-תקווה, תמורת 121 מיליון שקל.

מאז הרכישה המשיכו שני סניפים לפעול תחת המותג יד יצחק, ורק כעת, כאמור, מוחקת הרשת את המותג הישן.

יינות ביתן לא נכנסת לקרבות ישירים מול רשתות השיווק הגדולות או הפרטיות, אך גם היא נוקטת באסטרטגיית מחיר המותאמת לאזורי התחרות. לקראת הפסח מציעה הרשת מצות 2.5 ק"ג בשקל אחד (בקנייה מ-500 שקל) וכבש ב-30 שקל לק"ג (בקנייה מ-200 שקל).