מינהלת הליגה: נכריז על סיום עונת הכדורסל אם הליגה תושבת

במינהלת טוענים כי לאיום של ארגון השחקנים אין צידוק משפטי, מאחר שההסכם בין השחקנים לליגה תקף עד תום העונה ■ המסר לשחקנים: מי שלא יעלה לפארקט לא יקבל שכר מהקבוצות

מינהלת הליגה בכדורסל העבירה מסר לקבוצות ולארגון השחקנים, לפיו תכריז על סיום העונה במידה וארגון השחקנים יממש את האיום להשבית את הליגה החל מה-13 באפריל.

כזכור, ארגון שחקני הליגה דורש מהמינהלת לחזור לשולחן המו"מ על מנת לדון בכוונת המינהלת לבטל את "החוק הרוסי" החל מהעונה הבאה. במינהלת טוענים כי להשבתת הליגה ולהכרזה על סכסוך עבודה אין שום צידוק משפטי, מאחר שההסכם בין השחקנים לליגה תקף עד תום עונת המשחקים הנוכחית. במינהלת גם טוענים כי כלל לא נפלה החלטה על ביטול "החוק הרוסי" ובדיונים המוקדמים בין הצדדים הועלו מספר אפשרויות לפתרון.

המינהלת שלחה בתיאום עם הקבוצות נציג משפטי שעבר בין הקבוצות ונועד עם השחקנים הישראלים, והסביר להם את המשמעויות של ההשבתה. מבחינת המינהלת, אי התייצבות של השחקנים למחזור שנקבע ל-13 בחודש יקבע את סיום העונה הרשמי והליגה תסתיים ללא פיינל פור. המינהלת, בגיבוי בעלי הקבוצות, גם העבירו מסר לשחקנים הישראלים כי השבתת הליגה תביא את הקבוצות להפסיק ולשלם את שכרם.

יו"ר המינהלת, אבנר קופל, אמר ל"גלובס": "אנו מצרים כי עקב שביתה פראית ולא מוצדקת - הספורט הישראלי, הנוער וחובבי הכדורסל ייפגעו. אנו מתנצלים בפני כל אוהדינו, אבל יחד עם זאת באם השובתים יסירו את איום השביתה - מיד לאחר תום העונה נגיע להבנות מול כל הגורמים".