ההשתלטות על ארסנל: מה קרה מאחורי הקלעים?

כך ניסה האוליגרך אלישר אוסמאנוב, שעדיין מחזיק ב-27% מהמועדון האנגלי, לחסום את רכישת המניות של סטן קרונקי, שהפך לבעל השליטה העיקרי של "התותחנים"

טייקון הספורט האמריקני סטן קרונקי השלים אתמול (ב') את ההשתלטות שלו על ארסנל, לאחר שהגדיל את אחזקותיו במועדון הפרמיירליג ב-32.89%, לסך של 62.89%.

אלא שמאחורי הקלעים, התבצע ניסיון לחסום את המהלך של קרונקי: אלישר אוסמאנוב, האוליגרך האוזבקי שבבעלותו 27% ממניות "התותחנים", שמע על המהלך של קרונקי, והגיש הצעה לנינה ברייסוול-סמית' עבור 15.9 האחוזים שלה. למרות שהצעתו של אוסמאנוב עבור חלק זה עמדה על 128.6 מיליון ליש"ט, החליטה ברייסוול-סמית' לכבד את הצעתו הראשונית והנמוכה יותר של קרונקי, שהסתכמה ב-116.2 מיליון ליש"ט.

קרונקי הגיש הצעה גם לרכישת חלקו של אוסמאנוב, אך לפי "הטלגרף", האחרון לא צפוי להסכים לה. הונו האישי מוערך ב-18 מיליארד דולר, ולכן אין לו לחץ פיננסי למכור את 27 האחוזים שלו (בשווי 197.3 מיליון ליש"ט).

על-פי דיווחים בתקשורת האנגלית, אוסמאנוב "זועם ומאוכזב" על ההחלטה של ברייסוול-סמית' למכור את אחזקותיה לקרונקי. ברייסוול-סמית' כלל לא יושבת בדירקטוריון של הקבוצה מאז 2008.

"אני בטוחה בהמשך ההצלחה של ארסנל על המגרש ומחוצה לו, ומאמינה שסטן קרונקי ימשיך לפתח את המועדון בהתאם למורשת שלו, לשביעות רצון השחקנים והאוהדים", אמרה אתמול ברייסוול-סמית' לאחר המהלך.