איזי כהן: "קניון מוסקבה יניב לאפריקה 150 מ' ד' ב-2012"

מנכ"ל אפריקה ישראל: "שווי השוק של החברה כמובן נמוך ומתחת להון העצמי וזה מה שנתקן בשנים הקרובות"

150 מיליון דולר - זוהי תחזית ההכנסות שסיפק היום איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל, לקניון הגדול של החברה במוסקבה (AFIMALL). בכנס בנערך היום (ג') בתל-אביב אמר כהן כי אפריקה ישראל חווה "התעוררות" בכל הפעילות העסקית שלה והדגיש שוב כי החברה יצאה לדרך חדשה.

"סיום AFIMALL במוסקבה יניב 150 מיליון דולר בהכנסה בשנה הבאה ויגדיל את הפעילות שלנו משמעותית", אמר כהן. אפי פיתוח , החברה הבת של אפריקה ישראל המרכזת את פעילות הקבוצה ברוסיה, פתחה את הקניון באופן רשמי בחודש שעבר.

"בחודש הבא אנחנו מסיימים 3 שנים מתישות", הוסיף כהן. "מכרנו הרבה פעילויות ונכסים, אך שימרנו את הליבה העסקית של הקבוצה. רוב הפעילות שנמכרה לא היתה בתחום הליבה של הנדל"ן. מבנה הקבוצה שלנו איתן ורוב הקבלנות והיזמות נעשית בבית ע"י חברת דניה סיבוס. וגם שאר הפעילות סינרגטית לליבה שלנו.

"ב-3 השנים האחרונות נרשמה שחיקה בערך הנכסים ורשמנו הפחתות משמעותיות שהביאו להפסדים ומחיקות של כ-5 מיליארד שקל. השנה צימצמנו משמעותית את המחיקות והצלחנו לייצר תזרים מזומנים טוב וגידול בהון העצמי - לחיזוק ההון של החברה - וזה מביא אותנו להסתכל במבט קדימה ולצפות להשבחה עתידית".

הוא התייחס למבנה ההון החדש של אפריקה אחרי הסדר החוב, וציין כי "כל החברות בקבוצה הציפו ערך ושיפרו את הפעילות שלהן. השנה התוצאות הן טובות. רוב החברות אין להם כמעט חוב תאגידי אלא רק חוב פרוייקטלי. מבנה ההתחייבויות וההון של החברות הוא טוב ויציב וזה יתרון עצום.

"ההון העצמי חיובי ומשתפר בכל החברות של הקבוצה. שווי השוק הוא כמובן נמוך ומתחת להון העצמי וזה מה שנתקן בשנים הקרובות. אנחנו מתכוונים לצמצם את החוב שלנו בשנים הקרובות באופן משמעותי כי זה מעיק עלינו. בזמן אמת ועם בגרות ניהולית גבוהה ביצענו את הסדר החוב על הצד הטוב ביותר. מאז הצלחנו להוריד את החוב משמעותית וזה הישג ענק. להסדר יש משמעות גדולה כי החוב קטן ויש לזה השפעה על היכולת של החברות להתעסק רק בבנייה בפיתוח ביזמות ובשאר עסקי הליבה שלנו. היה חשוב לי לסגור את החוב הקצר ולתת לנו קצת אוויר לנשימה".