דרהי: "הוט תציע חבילה של טלוויזיה-אינטרנט-סלולר"

פטריק דרהי, שזכה במכרז הסלולר של משרד התקשורת, מבטיח להוזיל את תעריפי הסלולר ב-30%-35% ■ "אין תוכנית מיידית של הוט לחלק דיבידנד כדי לממן ההשקעות"

פטריק דרהי נאלץ סוף-סוף לדבר עם התקשורת. זכייתו במכרז התדרים מחזקת עוד יותר את הכניסה שלו לארץ כטייקון תקשורת, והוא עומד לרכוב על גל ההצלחה של הטריפל של הוט ולהציע לנו חבילת שירותים הכוללת טלוויזיה, אינטרנט, טלפוניה וגם סלולר.

דרהי רואה בישראל פוטנציאל עסקי גדול, ועבר לגור כאן. "המשפחה שלי עוד לא, כי יש לי ילדים קטנים, אבל אני מתגורר פה ממש ליד", אמר. בראיון ל"גלובס" הוא מספר על תוכניותיו לעתיד.

- איך אתה מתכוון לממן את הקמת הרשת?

"65% מהאוכלוסייה כבר קונים מאיתנו משהו דרך הוט . אם תבדוק כמה הנחה אנחנו נותנים בטריפל פליי, תגלה שהוא זול ב-30%. אני לא מודאג לגבי המימון. נממן אותו בעזרת התזרים של מירס".

- האם הוט תחלק דיבידנד כדי לממן את ההשקעות?

"אני לא יודע. זו לא תוכנית מיידית. התוכנית כרגע היא להשקיע בדור השלישי, בסיבים".

- כמה תשקיע?

"בסלולר, כ-2 מיליארד שקל".

- אילו הנחות אתה מעריך שתתנו בסלולר?

"ניתן יותר מכל שירות בחבילה הכוללת. חשוב שההצעה תהיה ברורה. כי היום אם אני אשאל אותך כמה אתה משלם עבור הסלולר, לא תדע. נבהיר את השירותים, אחרת נאבד לקוחות".

- האם אתה יודע שבישראל שונאים את חברות הסלולר?

"זו אופנה. פעם שונאים את זה, פעם מישהו אחר. בפעם הקודמת זה היה הבנקים, עכשיו זה סלולר. כנראה כי זה יותר מדי יקר. אני חושב שזה כי הלקוחות מגלים הרבה פעמים שמחייבים אותם עבור דברים שהם לא ידעו בכלל שהם צורכים".

- איזה נתח שוק אתה רוצה?

"אנחנו רוצים להגיע להרבה יותר מ-7%, המינימום שבו לא נצטרך לשלם כסף".

- האם המכרז היה בבחינת חיים או מוות למירס?

"לא הייתי קורא לזה כך, אבל זה אתגר חשוב. מדובר בשוק גדול בישראל, 35 מיליארד שקל, ואנחנו רוצים לקחת יותר מהכול - גם בנייח וגם בנייד".

- איך אתה מעריך שהכניסה שלך תשפיע?

"עשינו בדיקות וראינו כיצד אנחנו יכולים להשפיע. בדקנו עם קבוצות מיקוד באילו הנחות לקוחות יהיו מוכנים לעבור, ומצאנו שביותר מ-50% הנחה עלולים להסתכל עלינו כעל אידיוטים, ולכן זה יהיה באזור ה-30%-35% מהמחיר היום".

- מתי מירס והוט יתמזגו?

"חיכינו לרישיון כדי להתחיל בתהליך, ועכשיו אנחנו מתחילים בו. זה לא תלוי רק בי, אלא בעוד הרבה גורמים בשוק".

- האם ב-2012 החברות יציעו חבילה מאוחדת?

"כן".

- האם יהיה מותג חדש למירס?

"עשינו בדיקה וגילינו כי בשוק המקצועי-מוסדי למירס יש נוכחות חזקה, אבל בשוק הפרטי לא. המותג של הוט מאוד מוכר. בעבר לא היה לו מוניטין טוב, אבל עכשיו הוא משתנה מאוד, לכן אני מאמין שהמותג של הוט הוא מותג טוב".

- האם זה יהיה משהו שייקרא הוט סלולר?

"אני עוד לא יודע, אבל משהו קרוב לזה. אני אוהב את המותג והצבע, אבל אני לא איש השיווק. אנשי השיווק הם אלה שיקבעו".

דרהי התייחס גם למינוי של סטלה הנדלר והבהיר כי היא "הולכת להיות היו"ר של הוט החל מעוד חודש", אך סירב לנקוב בתאריך לגבי מירס. "אם היו לי 100% במירס ו-100% בהוט, היה לי הרבה יותר פשוט. הוט היא חברה ציבורית, ולכן אני נזהר מלציין תאריכים".

ביחס לשמועות על מצב העסקים שלו בצרפת, אומר דרהי: "כמו שאני לא מדבר עם העיתונאים כשהמצב הוא טוב, אני לא מדבר כשהמצב הוא רע. העסקים טובים מאוד בבלגיה ובצרפת. קראתי מאמרים טיפשיים. יש לי חוב אפס באופן אישי, ולחברות יש חוב שהוא מאוד מקובל. אנחנו עושים הרבה כסף. העסק העיקרי שלי מבחינת הכנסות הוא בצרפת, אבל הפוטנציאל הוא בישראל, כי היא גדלה הרבה יותר מהר".

10 דברים על פטריק דרהי

1. פטריק דרהי (48) נולד בפריז למשפחה יהודית שמוצאה בצפון אפריקה. הוא למד הנדסה בפוליטכניק בפריז.

2. כיום הוא מתגורר בז'נבה עם אשתו ו-4 ילדיהם.

3. הוא מקפיד להתרחק מאמצעי התקשורת, וכמעט שאינו מתרועע עם חברי הקהילה העסקית.

4. הוא החל בקריירת העסקים שלו לאחר שעבד כמנהל מחלקה בענקית האלקטרוניקה פיליפס.

5. בתחילת שנות ה-90 הוא החל בהשקעות עצמאיות בחברות כבלים קטנות בפריפריה.

מסוף שנות ה-90 ואילך הוא רכש גם חברות כבלים שפעלו מחוץ לצרפת, עד שהקים אימפריית כבלים - כיום הוא בעליה של חברת ניומריקייבל (Numericable), מחברות התקשורת הגדולות בצרפת.

6. אדם שעבד בעבר עם דרהי אומר כי מדובר באיש מבריק באופן יוצא דופן, מהיר מחשבה ומהיר תפיסה. לדבריו, דרהי עובד עם צוות מצומצם של 3 אנשים בלבד, והם שמוציאים לפועל את כל המהלכים העסקיים. הצוות, לדבריו, לעולם אינו מתקשר בטלפון, רק בדואר אלקטרוני.

7. שמו לא נקשר באף מפלגה פוליטית בצרפת, אולם הוא מושקע בחברת הסלולר Bouygues Telecom השייכת למרטן בוויג, חבר קרוב של נשיא צרפת ניקולא סרקוזי.

8. ב-2009 הוא דורג במקום ה-46 ברשימת האנשים העשירים בצרפת. הונו הוערך אז ב-600 מיליון אירו.

9. הוא ידוע כציוני, אף שאינו פעיל בקהילה היהודית בצרפת או בשווייץ. באחרונה רכש דירה בתל-אביב, במגדל רוטשילד 1.

10. ב-2009 הוא החל לרכוש את השליטה בחברת הכבלים HOT, וכיום הוא מחזיק ב-51.68% מהמניות. שנה לאחר מכן רכש גם את השליטה בחברת התקשורת מירס. הרכישות נעשו באמצעות חברת ההחזקות שהקים דרהי בישראל, Cool Holdings.