BDI: "הנזק המוערך לחברות הסלולר יגיע עד 7 מיליארד שקל"

בחברת המידע העסקי צופים לסלקום, פרטנר ופלאפון ירידת מחירים כללית של לפחות 20% ומעבר של 14% מהלקוחות הפרטיים למפעילים החדשים שאושרו במכרז השבוע

תחזית פסימית ל-3 חברות הסלולר, סלקום , פרטנר ופלאפון, מקבוצת בזק : "הנזק המוערך לחברות הסלולר הקיימות בין 5.5 ל-7 מיליארד שקל", כך מעריכים היום (ד') בחברת המידע העסקי Bdi Coface בעקבות הכנסת מפעילים הסלולריים החדשים.

כלכלני החברה מעריכים כי בעקבות הכנסת המפעילים הסלולריים החדשים תהיה ירידת מחירים כללית של לפחות 20% ומעבר של כ- 14% לקוחות פרטים למפעילים החדשים על מנת לעמוד בתנאי המכרז. ומכאן שאובדן הכנסות הצפוי ל-3 החברות הפעילות היום בשוק נע בין 5.5 ל-7 מיליארד שקל.

בחברה מציינים כי ההכנסות בשוק הסלולר ב-2010 של 3 החברות עמדו על כ-19 מיליארד שקל כאשר מספר המנויים של 3 החברות יחד עומד על 9.4 מיליון (לקוחות עסקיים ופרטיים). בנוסף הכלכלנים מעריכים כי אם יבוטלו לחלוטין קנסות המעבר בין החברות אז האטרקטיביות של המעבר תגדל. "כיום שיעור הנטישה בישראל של חברות הסלולר עומד על 1.5% בשנה (במונחי מנויים) והוא מבין הנמוכים במדינות המערב", מציינים כלכלני חברת המידע העסקי.

כלכלני החברה מציינים כי מבחינת החלוקה בין לקוחות פרטיים ועסקיים בחברות מעלה כ- 75% מלקוחות החברות הם פרטיים וכ- 25% עסקיים. "למרות שמטרת המכרז היא ליצור תחרות על משקי הבית סביר להניח שהתחרות לא תישאר רק במגזר הפרטי אלא תחלחל במידה מסוימת גם למגזר העסקי", מעריכים.

"השוק עומד בפני טלטלה ופגיעה משמעותית ברווחים"

הסקירה של BDI מתפרסמת בהמשך לסקירה נוספת של לידר שוקי הון שפורסמה אתמול, ובה נטען: "התמחור האגרסיבי והנחישות של המתמודדות במכרז ממחיש את עוצמת האיום התחרותי על חברות הסלולר הקיימות". בלידר העריכו כי הענף עומד בפני "טלטלה ופגיעה משמעותית ברווחים"

כלכלני לידר שוקי הון מעריכים כי התמחור האגרסיבי במכרז אתמול ממחיש גם את עוצמת הפגיעה בתוצאותיהן העסקיות של חברות הסלולר הקיימות עם תחילת פעילותן של השחקנים החדשים וגם שחקנים נוספים בעתיד.

סלולר סלולאר
 סלולר סלולאר