דויטשה: הפרויקטים של אפריקה ישראל יניבו 100 מ' ד'

הרווארד ציין כי שווי מנייתה הוגן והעניק לה המלצת "החזק" תוך העלאת מחיר היעד ל-25.5 ש' למניה ■ "2011 תקבע האם אפריקה ישראל מעריכה את ארה"ב כליבת עסקים ארוכת טווח"

הפרויקטים Marquis ו-Times square לבדם יכולים להניב מעל 100 מיליון דולר באקוויטי בשנת 2011 במידה וקצב מכירת הדירות יימשך כפי שהוא כעת, כך כתב דן הרווארד, אנליסט בכיר בדויטשה בנק, על אפריקה ישראל . הרווארד הוסיף כי שווי מנייתה הוגן ולכן העניקו לה המלצת "החזק" ומעלים את מחיר היעד ל-25.5 שקלים למניה.

לטענת דויטשה בנק, התוצאות וההתפתחויות האחרונות מראות כי אפריקה ישראל עברה לשלב חדש בו היא היא יכולה לפתח ערך ארוך טווח עבור בעלי מניותיה. עם זאת, נכתב בהודעה כי ככל הנראה שלב זה יצריך זמן.

"מבנה הקבוצה והמאזן שלה נראים יותר ממוקדים לאחר מכירת הנכסים האחרונה והפירעון המוקדם של החוב", נכתב בהודעה. "הרכישה של 10% הנוספים באפי פיתוח הייתה ציון דרך חשוב שכן היא הוכיחה שאפריקה עברה למצב של השקעה בעסקי הליבה שלה".

עוד הוסיפו בסקירה כי ערך ההון העצמי למניה עלה ל-33.5 שקלים ב-2010 לעומת 21 שקלים ב-2009 בעיקר בשל החוב שהקבוצה ערכה.

בדויטשה בנק מעריכים כי אחד מהמקורות העיקריים לעלייה בהון העצמי בשנת 2011 יגיע מאפי פיתוח ומאפי US. "הערך בהון העצמי באפי US תגיע בעיקר בשל הערכה שמרנית של נכסיה בעקבות המשבר הפיננסי שפקד את השווקים", נכתב בסקירה.

"שנת 2011 תקבע ככל הנראה האם אפריקה ישראל מעריכה את השוק האמריקאי כליבת עסקים ארוכת הטווח שלה וכמקור ליצירת ערך ארוך טווח על ידי כך שהם ייזמו פרויקטים נוספים או שמה הם ינסו להוציא את הערך המרבי האפשרי מפרויקטים קיימים", נכתב בסקירה.

נזכיר כי איזי כהן מנכ"ל אפריקה ישראל ציין אתמול כי "סיום AFIMALL במוסקבה יניב 150 מיליון דולר בהכנסה בשנה הבאה ויגדיל את הפעילות שלנו משמעותית". אפי פיתוח, החברה הבת של אפריקה ישראל המרכזת את פעילות הקבוצה ברוסיה, פתחה את הקניון באופן רשמי בחודש שעבר.