סלקט: "הבנו שבצלאל ודרהי החליטו לנצח בכל מחיר"

רן שטוק, היועץ הכלכלי של קבוצת סלקט תקשורת שבראשה עמדו מייקל גלפנד ולואיס מייברג, מעריך שהסכומים שהוצעו במכרז הסלולר היו עבורם סכומים שיכלו לסכן

רן שטוק, שהיה מופקד על התוכנית העסקית של קבוצת סלקט תקשורת אשר בראשה עמדו אנשי העסקים מייקל גלפנד ולואיס מייברג, מעריך שהסכומים שהוצעו במכרז הסלולר על ידי חזי בצלאל ופטריק דרהי, היו עבורם סכומים שיכלו לסכן - בעוד שמתמודדים אחרים לא. שטוק העריך כי בשלב מסוים היה ברור ששניהם מתכוונים ללכת עד הסוף, לא משנה איזה מחיר סלקט תציע - ולכן לא היה טעם להמשיך ולשפר את ההצעות.

לדברי שטוק, שהוא יועץ עסקי וניהולי המתמחה בהכנת תוכניות עסקיות, "המחיר שעליו התחייבו החברות המציעות במכרז הסלולר הוא גבול דמיוני בלבד, והמספר מהווה מחסום פסיכולוגי. התוכניות העסקיות מתבססות, וכמותן הערכת משרד התקשורת, על חדירה גבוהה מ-7% לשוק הפרטי, ולכן צפוי כי שתי המפעילות החדשות לא ישלמו ולו שקל אחד מהסכום של 700 מיליון שקל שעליו התחייבו. הציבור לא ייהנה אך גם לא ייפגע מגובה הסכום - אלא באופן שולי בלבד".

לדבריו, המחויבות האמיתית של המפעילות היא במימון הקמת התשתית בהיקף של כמיליארד שקל ובהעמדת בטחונות לבנקים בגין ערבות של כ-700 מיליון שקל. הוא מעריך שעלותה בפועל של ערבות שכזאת עומדת על כ-5 עד 7 מיליון שקל בשנה, ולכן זניחה ביחס למחזור הפעילות הצפוי. עובדה זו מצביעה על כך שהמשקיע נדרש להעמיד אשראי מתאים של כמיליארד וחצי שקל בשנתיים הראשונות. סכום זה, לדברי שטוק, השפיע כנראה על החלטת המחיר שאותו הציעו המפעילות למשרד התקשורת.

לדברי שטוק, קבוצת סלקט תקשורת התכוננה להציע ללקוחות חבילות לא מוגבלות בעלות חודשית קבועה ללא התחייבויות וללא אותיות קטנות, כשהלקוח יכול להחליט לעזוב בכל חודש - וזה היה המסר של סלקט. עוד אמר שטוק כי גלפנד ומייברג ימשיכו בקשר החם עם ישראל וימשיכו לחפש מיזמים רלוונטיים אחרים.