מצעד האפליקציות: החדשה של ynet, סופר קלוריות לפסח

רונה בן-דוד, מנכ"ל OnTheMob במדור שבועי חדש המסקר את זירות האפליקציות באייפון ובאייפד ■ והפעם:

מדור אפליקציות הסלולר השבועי של "גלובס" ושל חברת המובייל אינטראקטיבOnTheMob סוקר אפליקציות אייפון (iPhone) ואייפד (iPAD). בכל שבוע נעקוב כאן אחר המתרחש בחלק מחנויות האפליקציות, נזהה תזוזות ונדווח על אפליקציות חדשות ושימושיות. הנתונים השבוע נכונים ל -12.4.11, יום שלישי בשעה 00:42.

והפעם, מייד אין ישראל - כשר לפסח. השבוע ניסיתי לאסוף אפליקציות שימושיות לפסח, כאלו שיעזרו לנוסעים לחו"ל, לסובלים מרגשות אשמה על כמויות האוכל האדירות, לנשארים עם הילדים בבית ואחת מיוחדת, המאפשרת אפילו רכישת מתנות דרך האייפון.

IPhone

הגדה של פסח

בכל שנה אותו דבר: מתחילים לקרוא את ההגדה, ולא כולם מצליחים לעקוב - באיזה עמוד אנחנו? מי יקבל את ההגדה עם הכתב הגדול יותר ומי יסתפק בהגדה ממותגת שניתנה כמתנה מהבנק. ובינתיים, כולם סופרים את העמודים עד לתחילת הארוחה. השנה יש פתרון, אפילו פתרון ירוק. הגדה של פסח דרך האייפון ואולי אפילו תצליחו להגניב משחק קצר של אנגרי בירדס. רק לא לשכוח לשים על שקט.

Buy Touch

מגמת הקניות דרך הסלולרי צוברת תאוצה בעולם והתחזיות בעניין אופטימיות. בישראל יש כבר מספר אפליקציות אשר מאפשרות רכישת מוצרים שונים ומהיכרות חלקית עם אפליקציות כאלה, יש שם כבר עשרות רכישות בשבוע.

פסח הוא חג מתנות מובהק ולמי שלא מוצאים זמן להגיע לחנויות, אפליקציית Buy Touch נותנת פתרון מצוין, עם קניון סלולרי שלם; אלפי מוצרים החל מפרחים, ספא, ויטמינים ואפילו מחשבים נייידים. בוחרים את הקטגוריה והמוצר המתאימים ומשלימים את הרכישה על ידי הזנת כרטיס אשראי ובחירת דרך וזמן המשלוח. אין ספק שהשוק הישראלי עוד בחיתוליו כשמדובר ברכישה דרך הסלולרי, אבל אנחנו בדרך הנכונה.

קלורטור

במקום ה-12 השבוע באפ-סטור, אפליקציה לשמירה על המשקל. למען האמת, אם לא הייתי מוצאת אפליקציה מסוג זה ב-TOP25 בחנות בערב פסח הייתי חושבת שמשהו באלגוריתם של אפל השתבש.

יש לא מעט אפליקציות לספירת קלוריות, שיטות לדיאטות ושמירה על המשקל. קלוטור היא אפליקציה נחמדה ושימושית אך מעט מורכבת ועמוסה. מגדירים את הפרופיל האישי (גובה, משקל, גיל) ומקבלים אינדיקציה על תקינות הנתונים וכמות צריכת הקלוריות היומית המותרת. מכאן והלאה, כל פעם שאוכלים משהו יש להזין אותו לאפליקציה וזו תעדכן מתי אנחנו חורגים.

חשוב לציין שבקרב מגוון המזון שניתן לסמן, השכילו להכניס חטיפים ומאכלים פופולריים דלי קלוריות יותר או פחות כמו דגני צ'יריוס, ברנפלקס ואפילו רביולי גבינת עיזים. כמובן שיש גם מצות ברשימה. בהצלחה!

שיחור

באחד הטורים הקודמים סיפרתי על נסיעה לרומא שבמהלכה השתמשתי באפליקציית מדריך לעיר הנהדרת הזו. שעה לאחר שפורסם הטור קיבלתי תגובה מאחד הקוראים שביקש להבהיר שכדי להשתמש באפליקציות מסוג זה בחו"ל יש להפעיל גלישה סלולרית באותה המדינה או לחפש רשת אלחוטית אשר סביר להניח שתפעל בתשלום, או שלא תהיה זמינה באותה הנקודה.

שיחור, במקום ה-18 באפ-סטור, מספקת יתרון משמעותי בכך שניתן לקבל את המידע בה כשהיא נמצאת אוף-ליין, ללא צורך בגלישה. שיחור מספקת מידע לשמונה יעדים מרכזיים: אמסטרדם, ברצלונה, לונדון, ניו יורק, פריז, פראג ורומא. הגרסה החינמית מאפשרת לקבל מידע בסיסי כמו שערי מטבע, מזג אוויר, המרת מידות ועוד. מסלולי הטיולים באפליקציה יעלו 14.99 דולר, לא זול.

Ynet החדשה

במקום הראשון בחנות, אפליקציית Ynet המשודרגת. במבט ראשון, נראה שמדובר באפליקציה די דומה לקודמת. מעבר לפיצ'רים החדשים בה, חדי ההבחנה ישימו לב שמהירות קבלת הנתונים, המעבר בין העמודים והביצועים מהירים יותר, בדיוק כפי שמבטיחים לנו בעמוד הפותח המפרט על השינויים החדשים באפליקציה.

Ynet שמו פיצ'רים מרכזיים בפרונט: מבזקים מעל הכותרת הראשית, מזג אוויר מבוסס מיקום הגולש באותו הרגע ואזור פופולרי שמאפשר לקבל את כל הכתבות הכי מטוקבקות באותו הרגע.

לפי הערכות, אפליקציית Ynet הראשונה צברה מעל 150 אלף הורדות. על אף הנתון המכובד, Ynet בחרו להשיק אפליקציה חדשה ולא לעדכן גרסה כפי שבדרך כלל נכון לעשות כדי לא לאבד גולשים.

Bjoy

במקום ה-12 השבוע, Bjoy: אפליקציה בשיתוף עם בזק, המציגה עסקים ומבצעים על פי תחומי העניין של הגולש ועל פי מיקומו.

Bjoy לוקחים את נושא המבצעים וההטבות מבוססי המיקום צעד קדימה ומאפשרים לגולש להרוויח. הרעיון הוא שעל כל פעילות באפליקציה הגולש יתוגמל על פי כסף ונקודות. עם ההורדה הראשונה מתקבלים 10 שקל במתנה ומכאן בכל צפייה באחת ההצעות יתקבלו עוד 0.10 אג'.

בצד החברתי יתוגמל הגולש בנקודות, שיקנו לו פרסים. בכל לחיצה על LIKE או שיתוף החברים תתקבלנה עוד נקודות בחשבונו של הגולש ולפי Bjoy במהלך החודש יינתנו פרסים לגולשים פעילים, כולל פרס עיקרי - חופשה באירופה.

מבחינת הגולשים לא ברור מה ניתן לעשות עם הכסף המצטבר והאם הצפייה במבצע הינה לשם המבצע או לשם צבירת הנקודות והכסף. עם זאת, אין ספק שמדובר במודל מעניין שבהחלט יכול להיות אטרקטיבי יותר למפרסמים אשר מחפשים דרך לשלב בין העולם הדיגיטלי לתנועה לסניפים.

iPad

על השולחן לאייפד

במקום הראשון בחנות האפליקציות לאייפד, אפליקצייה מקסימה של מגזין האוכל "על השולחן". לראשונה, לפנינו אפליקציית מתכונים ישראלית לאייפד שבאמת מתחשבת בכך שלעיתם יש צורך לעבור לעמוד או לשלב הבא בזמן שהידיים עסוקות בערבוב או מלוכלכות לאחר לישת בצק וכו'.

"על השולחן" מביאים לאייפד את מאגר המתכונים שלהם עם תמונות מרהיבות וממשק משתמש פונקציונלי, שהושקעה בו לא מעט מחשבה. כל מתכון מלווה בקריינות כך שגם אם לא ניתן לעמוד מול האייפד ולקרוא כל מלה, ניתן להבין מהו השלב הבא במתכון. בנוסף לכך, כל מתכון מחולק לשלבים קצרים, כאשר כל שלב בעמוד נפרד; אין צורך לקרוא טור שלם של הוראות הכנה ולהסתכן בפספוס אחד השלבים. מעבר למתכונים ומאמרים ניתן גם להכניס מצרכים שנמצאו במקרר ולקבל הצעות למתכונים אשר ניתן להכין איתם. מקסים.

OnTheMob היא חברת מובייל אינטראקטיב המשווקת במדיה הסלולרית ומספקת שירותי פיתוח אפליקציות, רכש מדיה, בנייה, ליווי ויישום של אסטרטגיית סלולר.

info@onthemob.com