נדחה המכרז למכירת מניות נטפים ע"י מרקסטון

מדובר בדחייה של מספר ימים ■ מקורבים למכרז: קרן זרה "רצינית ומכובדת" הביעה היום התעניינות ברכישת נטפים

מרקסטון דוחה את מכרז נטפים. המועד האחרון להגשת הצעות היה היום (ה') בערב ובשעות הצהריים הוחלט לדחות את המכרז בכמה ימים. במהלך היום טוענים המקורבים למכרז, הגיעה הצעה של קרן זרה "רצינית ומכובדת" שהביעה התעניינות ברכישת נטפים. לאור זאת ולאחר התייעצויות בין קרן מרקסטון לבין שותפיה בנטפים הוחלט על דחיית המכרז.

ערב המכרז התברר למרקסטון כי מכל הגופים שהתעניינו בנטפים, ביניהם KKR וג'נרל אלקטריק, נותרו רק קרנות הפרייבט אקוויטי פרמירה ואיפקס. האחרונה, בניהול זהבית כהן, לא צפויה להגיש הצעה. בין השותפים בנטפים יש חילוקי הדעות האם להתקדם עם הגופים שהביעו רצון לרכוש את החברה כמו פרמירה או לדחות לזמן ארוך יותר, למשל מספר שבועות, את המכרז, כדי לאפשר לקרן הזרה החדשה להתמודד באופן רציני.

תג המחיר שהציבה מרקסטון לנטפים הוא 550 מיליון דולר המשקף לחברה שווי של 900 מיליון דולר. מחיר זה נתפס כיקר מאוד. בנטפים מחזיקים קיבוץ מגל (23%), קרן מרקסטון (20%), קיבוץ יפתח (8%) וקרן טנא להשקעות בתעשייה הקיבוצית (10%) שהעמידו את חלקם למכירה. קיבוץ חצרים המחזיק 39% בחברה, לא הצטרף למכירה. את המו"מ מול הרוכשים הפוטנציאליים מוביל אמיר קס מנכ"ל משותף במרקסטון.

נטפים הפועלת בעולם בתחום טכנולוגיית ההשקיה בטפטוף, מעסיקה מעל 2,000 עובדים ובבעלותה 13 מפעלי ייצור ב-11 מדינות (4 מפעלים בישראל) ומעל 30 חברות בת ונציגויות בלמעלה מ-110 מדינות בעולם. מפעלי החברה בישראל נמצאים בקיבוצים חצרים, מגל ויפתח.