דונלד טראמפ נגד פיקסל סחר: משתמשת בשמי ללא אישור

‎המיליארדר האמריקני טוען כי פיקסל סחר עושה שימוש בשמו לפרסום וודקה ללא הסכמתו ■ הגיש בקשה לצו מניעה זמני נגד החברה הישראלית, שטוענת: אנו פועלים כדין

המיליארדר האמריקני דונלד טראמפ גילה לאחרונה להפתעתו כי חברה ישראלית בשם פיקסל סחר עושה שימוש בשמו ובסימן המסחר הרשום TRUMP ללא אישורו וללא הסכמתו - כך עולה מבקשה לצו מניעה זמני שהוגשה אתמול (ד') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

את המידע קיבל טראמפ מאחת מהעובדות שלו שביקרה בישראל ודיווחה לו כי ראתה מודעות פרסומת גדולות לוודקה עם תמונה של טראמפ וכן אתר אינטרנט ששם המתחם שלו כשמו של טראמפ, ובו תמונות שלו וקישור לאתר העולמי.

במהלך ניסיון שנעשה להידבר עם החברה הישראלית, כך נטען, התברר כי היא חתמה על הסכם עם חברה אמריקנית, שבו נמסרה לה זכות ההפצה הבלעדית בישראל של וודקת טראמפ וכן זכויות לייצר את המוצרים ולצאת במסעות פרסום.

אלא שטראמפ, המיוצג על-ידי משרד עורכי הדין אפרתי גלילי ושות', מסביר בפרטי הבקשה לצו שהוגשה, כי במהלך שנת 2010 הפסיקה החברה האמריקנית לייצר את הוודקה תחת השם המסחרי שלו, כתוצאה מאי-עמידה בדרישות מינימליות.

בהתאם לנטען, החברה האמריקנית ששיווקה את הוודקה ורישיונה נשלל, והיא זו שהעבירה את הזכויות לחברה הישראלית, עשתה זאת ללא אישור. לדברי טראמפ, החברה אינה רשאית בכל מקרה להעביר את זכויותיה לצד שלישי או לחברות-בת.

עוד צוין כי בהתאם לרישיון המקורי, אמורה הוודקה על שם טראמפ להיות מיוצרת במזקקה הולנדית, אך החברה הישראלית כלל אינה עושה בה שימוש, ולכן לא ברור אם הוודקה מיוצרת באיכות הנדרשת.

טראמפ טוען כי למרות תכתובת ענפה שנערכה בין נציגיו לנציגי פיקסל סחר, לא הועברו המסמכים הדרושים כדי לשקול שיתוף-פעולה אפשרי.

עוד טוען המיליארדר כי נציגתו אף פנתה לחברה האמריקנית, שציינה במפורש כי פיקסל סחר מעולם לא קיבלה אישור להחליף מזקקה, לייצר משקאות חדשים או לצאת במסע פרסום.

בהסכם ההפצה שנחתם בין החברה האמריקנית לפיקסל סחר צוין באופן תמוה - כך לפי הבקשה - כי קיימת התחייבות בתוך 14 יום ממועד חתימת החוזה לתאם תאריכים לביקורו של טראמפ בישראל באפריל או מאי 2010 לצורך השקת המוצרים. לדברי טראמפ, הוא מעולם לא ידע על כוונה כזו ובכל מקרה לא התכוון להגיע לישראל באותם חודשים.

מהבקשה עולה כי לאחר שגילו טראמפ ונציגיו את ההפרות בשימוש סימן המסחר שעשתה החברה הישראלית, ביטלה החברה האמריקנית, ששימשה להפצת הוודקה, בפברואר האחרון את כל ההסכמים שהיו לה עם פיקסל סחר.

בבקשה לצו מניעה זמני מבהיר טראמפ בנוסף כי יש בכוונתו להגיש בקשה לקבלת שם מתחם האתר, בו עושה פיקסל סחר שימוש.

700 סימני מסחר

מהבקשה עולים פרטים מעניינים לגבי האופן בו מעניק טראמפ את הזכות לעשות שימוש בשמו לצורך מסחרי. כך צוין כי למרות שהוא ידוע בעיקר בתחום הנדל"ן, הוא העניק את השימוש בשמו גם לתוכנית טלוויזיה אמריקנית, העוסקת בחינוך ליזמות טכנולוגית.

רשימת קווי המוצרים הנושאים את שמו מכילה גם קו הלבשה ואביזרי אופנה לגברים, טראמפ וודקה ומותג של מים מינרליים, מגזין הנושא את שמו, מוצרי רהיטים, סוכנות דוגמנות, קו מוצרי בשר, טראמפ שוקולד וטראמפ תה.

עוד מתברר כי שמו של טראמפ מוגן מסחרית ב-80 מדינות ברחבי העולם, ויותר מ-700 סימני מסחר רשומים בבעלותו של טראמפ.

עו"ד אריאל דינוביצקי ממשרד וינרוט, המייצג את פיקסל סחר, מסר בתגובה: "מדובר בבקשה חסרת שחר, שעצם העובדה שהיא לא התקבלה על-ידי בית המשפט במעמד צד אחד מדברת בעד עצמה. פיקסל סחר פעלה ופועלת כדין בהתאם להסכמים ברי-תוקף, והיא תמשיך לשווק את המשקאות המיוצרים על-ידה גם בעתיד.

"פיקסל היא לא צד לחילוקי דעות שיש לטראמפ עם גורמים אחרים בחו"ל, ושמה שורבב לעניין זה באופן שבוודאי יתוקן בקרוב".