הבורסות באירופה ננעלה בעליות קלות עקב דו"חות טובים

דוחות טובים באירופה הסיטו את הסנטימנט השלילי מהורדת הדירוג של אירלנד ■ נתוני אינפלציה מדאיגים בסין והודו, שוקי אסיה ננעלו בעליות

בורסות אירופה ננעלו היום (ו') בעליות קלות, כאשר דוחות כספיים טובים של חברות כמו נסטלה וסינג'נטה הצליחו להסיט חדשות שליליות כמו הורדת דירוג האשראי של אירלנד על ידי מודי'ס.

סוכנות הדירוג מודי'ס חתכה היום את דירוג האשראי של אירלנד ב-2 רמות, על רקע הגירעון הענק במדינה. כך, מודי'ס העניקה לאירלנד דירוג של Baa1, ממש כמו לרומניה, ברזיל ותוניסיה. אירלנד רחוקה כעת מרחק דרגה אחת מדירוג "אג"ח זבל", עדות נוספת לכך שמשבר החוב חי ובועט.

אך בשוק האירופי מביטים גם לעבר הדוחות הכספיים שיוצאים מהחברות המובילות, כמו למשל נסטלה שדיווחה על צמיחה של 6.4% במכירות ברבעון הראשון של 2011, בעוד שהאנליסטים ציפו לצמיחה של 5.9%. סינג'נטה דיווחה על גידול של 14% בהכנסות הרבעוניות לרמה של 4 מיליארד דולר - גם כן מעל התחזיות.

סין הכבידה על אסיה

נתונים מדאיגים בדבר האינפלציה המשתוללת בסין העיקו הבוקר על הבורסות באסיה. מדד MSCI אסיה, המהווה בנצ'מרק לבורסות במזרח הרחוק, איבד 0.6% כאשר הבנקים והנדל"ן בסין הן אלה שמושכות מטה את שוקי המניות ביבשת. החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים הבוקר ללא שינוי.

הממשל הסיני פרסם היום נתונים שהעידו על צמיחה חזקה של 9.7% בכלכלת סין ברבעון הראשון של 2011 - מעל התחזיות המוקדמות שעמדו על 9.4%. עם זאת, גם האינפלציה בשנה האחרונה זינקה לשיא שלא נראה מאז 2008, והסתכמה ב-5.4%, חרף מאמצי הממשל לצנן את המשק. נתוני האינפלציה מחזקים את ההערכות בשוק כי הממשל הסיני ימשיך במדיניות ההידוק המוניטארי, מה שעלול לפגוע בצמיחה במשק, ומכאן הסנטימנט השלילי בשווקים.

"נראה שהצמיחה הכלכלית בסין נותרת איתנה", אמר לסוכנות בלומברג בנג'מין טאם, מנהל השקעות ב-IG Investment. "האופטימיות בשוק תיוותר, אך יכולים להיות חששות זמניים בשל הפחד מהעלאות ריבית בסין. הבנק המרכזי בסין ימשיך בהידוק המוניטארי ברבעון הנוכחי".

כאמור, מניות הנדל"ן בסין בולטות היום בירידות, כמו למשל מניות China Vanke, Poly Real Estate Group ו-Gemdale שאיבדו 1%-2%.

לא רק בסין פורסמו נתוני אינפלציה מדאיגים, אלא גם בהודו. מדד המחירים ליצרן בהודו עלה ל-8.98% ב-12 החודשים שהסתיימו במארס, לעומת 8.31% בשנה שהסתיימה בפברואר. אנליסטים בשוק ציפו לקריאה של 8.36%, כך שגם בהודו נתוני האינפלציה הפתיעו לרעה והסבירות להעלאת ריבית גם במשק ההודי גדלה.