הפתעה בארה"ב: מדד אמון הצרכנים עלה בניגוד לתחזיות

(עדכון) - מדד המחירים לצרכן עלה בהתאם לתחזיות ■ ליבת המדד עלה ב-0.1% כאשר האנליסטים ציפו לעלייה חדה יותר של 0.2% ■ עליית מחירי הנפט והסחורות מאיצה האינפלציה

בהתאם לציפיות, מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה ב-0.5% בחודש מארס, בהובלת לעליות במחירי המזון והדלק.

לעומת זאת, ליבת המדד (ללא מדידת מחירי האנרגיה והמזון) עלה ב-0.1% עקב ירידת הוצאות הביגוד ועליות קלות בשירותי הבריאות. האנליסטים ציפו לעלייה חדה יותר של 0.2%.

"הנתונים של היום חשובים מאוד בשל הוויכוח המתלהט סביב ציפיות האינפלציה", אמר לסוכנות בלומברג יואן סמית' מ-Knight Capital Europe. "כיוון שישנם יותר ויותר קולות המזהירים מפני התחממות האינפלציה, הפדרל ריזרב בוחן כל נתון בזהירות".

ברקע, עליית מחירי הנפט והסחורות גם כן מאיצה את עליית האינפלציה; זו בדיוק הסיבה שחבר ה'פד' ג'פרי לאקר קרא לאחרונה לחבריו בבנק המרכזי לתמוך בהפסקת תוכנית ההרחבה המוניטארית (QE2) ולמעשה להפסיק בטרם עת את תוכנית רכישות האג"ח בהיקף 600 מיליארד דולר.

מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש אפריל עלה ל-66.9 נקודות בניגוד לתחזיות. האנליסטים בשוק העריכו כי המדד דווקא יירד לרמה של 66.5 נקודות, לעומת 67.5 נקודות בחודש שעבר.

גם כן מדד הנתון לגבי התפוקה התעשייתית הפתיע, כאשר הנתון עלה ב-0.8%, מעל לצפי לעלייה בשיעור 0.6% ובהשוואה לעלייה של 0.1% בחודש שעבר.