חשד: עיתון בבריטניה פרץ לתאים קוליים של סלבריטאים

מתרחבת החקירה נגד בכירים בעיתון "News of the world" בגין פריצה לכאורה לתאים קוליים של מעל ל-90 ידוענים בבריטניה ■ בין הקורבנות: ראש הממשלה לשעבר גורדון בראון

באחרונה גוברות ההערכות כי יינקטו צעדים משפטיים בבריטניה נגד גורמים בעיתון "News of the world", אשר לפי החשדות ביצעו האזנות סתר ופעילויות האקינג על מכשירים סלולריים של ידוענים. זאת, כאשר חוקרי הסקוטלנד יארד עצרו בשבוע וחצי האחרונים 3 עיתונאים בכירים בעיתון, וגוברות ההערכות כי מעצרים נוספים יתרחשו בתקופה הקרובה.

הסקנדל החל לראשונה ב-2006, כאשר המשטרה המקומית הגישה תביעה נגד קלייב גודמן, עורך העיתון "News of the world", ונגד חוקר פרטי בשם גלן מולקלייר.

בתביעה נטען כי השניים פרצו לתאי דואר קולי של מכשירים סלולריים השייכים לאצולה הבריטית, וזאת במטרה להשיג מידע עסיסי על מושאי הפריצה. השניים הורשעו ונידונו למאסר שנה לאחר מכן.

אלה שחשבו שהפרשה תמה, התפלאו לגלות האשמות דומות שצצו נגד גורמים נוספים ב-"News of the world" החל מ-2009, המצביעות על כך שתופעת הפריצות למכשירים סלולריים הייתה נרחבת הרבה מכפי שנחשד בהתחלה.

המשטרה הבריטית פצחה בפברואר האחרון בחקירה עדכנית בעקבות האשמות נוספות על פריצה במכשירים סלולריים, כאשר נחשד כי מכשריהם של יותר מ-90 ידוענים נפרצו.

מהחקירה האחרונה עולה כי נפרצו באחרונה, בין היתר, מכשיריהם הסלולריים של שחקנית הקולנוע סיינה מילר ושל ראש ממשלת בריטניה לשעבר, גורדון בראון. כמו כן, נפרצו מכשירים של ידוענים, פוליטיקאים וגורמים מהאצולה הבריטית.

העיתון "News of the world" סירב להגיב באופן רשמי לאירועים.